Na stručnjacima, odgajateljima i učiteljima je da na vrijeme prepoznaju djecu koja pokazuju neke od simptoma problema u ponašanju, jer su brojna istraživanja pokazala da intervencije u kasnijoj dobi – nakon devet godina starosti djeteta daju puno slabije rezultate
Krapinsko-zagorska županija s ciljem senzibilizacije javnosti za borbu protiv ovisnosti tradicionalno obilježava Mjesec borbe protiv ovisnosti u razdoblju od 15. studenog do 15. prosinca putem aktivnosti koje promoviraju zdrave stilove života i podižu svijest javnosti o štetnim zdravstvenim i socijalnim posljedicama ovisnosti.
Stoga je ovog utorka, u suradnji sa Županijskim povjerenstvom za suzbijanje zlouporabe opojnih droga edukacija organizirana u Dječjem vrtiću “Naša radost” u Pregradi.
Predavanje za odgajatelje i učitelje
Predavanje “Prevencija problema u ponašanju i poticanje zdravog razvoja djece rane dobi” namijenjeno ravnateljima, odgajateljima, učiteljima i stručnim suradnicima u vrtićima i nižim razredima osnovnih škola održala je Valentina Kranželić sa Edukacijsko – rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a predavanju su prisustvovali i zamjenica župana za društvene djelatnosti Jasna Petek te gradonačelnik Pregrade Marko Vešligaj.
– Krapinsko-zagorska županija prema statističkim pokazateljima ulazi u skupinu županija s malim brojem ovisnika, no to je razlog više da se ulože dodatni napori da se takav trend nastavi i dalje. Veći je broj osoba koje imaju problem s alkoholizmom ili mladih osoba koje imaju problem prekomjernog konzumiranja alkohola, zbog čega je Županija u svoj Plan za zdravlje uvrstila alkoholizam kao jedan od 5 zdravstvenih prioriteta i brojne aktivnosti su usmjerene upravo na tu problematiku, naglasila je zamjenica župana Jasna Petek.
Valentina Kranželić je u svom predavanju govorila o učinkovitosti prevencije u ranoj životnoj dobi djece.
Stvaranje poticajnog okruženja
– Na stručnjacima, odgajateljima i učiteljima je da na vrijeme prepoznaju djecu koja pokazuju neke od simptoma problema u ponašanju ili rizična ponašanja te ih uključe za početak u univerzalne programe, a po potrebi i selektivne i individualne, jer su brojna istraživanja pokazala da intervencije u kasnijoj dobi – nakon devet godina starosti djeteta daju puno slabije rezultate, rekla je predavačica i dodala kako jedino sveobuhvatni preventivni programi u ranoj dobi daju pozitivne rezultate pa su takvi programi u konačnosti najisplativiji preventivni programi. Naravno, potrebno je i konstantno poticati pozitivni razvoj djece s naglaskom na razvoj primjenjivih vještina, naročito kognitivnih i socijalno-emocionalnih, pružanje prilika svoj djeci i njihovim obiteljima te stvaranje podržavajućeg, brižnog i poticajnog okruženja za svu djecu obzirom na njihove potrebe.
– U ovom kompleksnom svijetu potrebno je više od dobre obitelji, dobrih vrtića i škola da bi se djeca obrazovala i odgojila. Potrebno je da te najvažnije institucije rade zajedno, zaključila je profesorica Kranželić. (ab)