O integriranom prijevozu putnika na području grada Zagreba, Zagrebačke te Krapinsko – zagorske županije, počelo se pričati još u travnju 2012. godine, kada su u Krapini o toj temi razgovarali tadašnji krapinsko – zagorski župan Siniša Hajdaš Dončić i predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Davor Bernardić.
Rasprostranjeni model
Studija integriranog prijevoza putnika pokazala je da se taj široko rasprostranjeni model organizacije javnoga gradskog i prigradskog prijevoza u zemljama Europske unije, može primijeniti i na području Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko – zagorske županije. Tada su definirani i prioriteti i određena dinamika implementacije samog projekta koja se sastojala od nekoliko segmenata, a jedan od njih bila je i izmjena zakonskih rješenja, jer zakonska regulativa ne prepoznaje modele integriranog prijevoza, rekao je tada zagorski župan i budući hrvatski ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
Nakon potpisivanja sporazuma o integriranom prijevozu dviju županija i grada Zagreba, dogovoreno je kako će se osnovati i zajednička tvrtka koja će realizirati investicijske projekte u fazi projektiranja i građenja na temelju početnoga zajedničkog financiranja i to grada Zagreba sa 60 posto, Zagrebačke županije s 25 posto te Krapinsko – zagorske županije s 15 posto. Projekt je vrijedan 145 milijuna eura i kandidirao se za fondove Europske unije.
Upit Mladena Popovića (ZDS)
Dokle se došlo s tim projektom, zamjeniku zagorskog župana Anđelku Fereku – Jambreku, na sjednici Županijske skupštine uputio je i vijećnik ZDS-a Mladen Popović.
Dožupan Ferek – Jambrek odgovorio je kako je nakon javnog međunarodnog natječaja izrade studije Master plana, Državnoj komisiji došla žalba jednog od punuđača na natječaju, no ukolika bi žalba bila odbijena, donošenje Master plana trebalo bi završiti do konca ove godine. Ali, ako se žalba usvoji, rekao je dožupan Ferek – Jambrek, vrlo brzo će se ići i u raspisivanje novog natječaja.