Nakon što je Krapinsko – zagorska županija raspisala javni poziv na iskaz interesa za sudjelovanje u daljnjem razvoju Krapinsko – zagorskog aerodroma, u smislu njegovih sadržaja i objekata, broja zaposlenih, veličine ulaganja i terminskog plana realizacije investicije, stižu i prve reakcije. Potencijalni investitor trebao bi naime Županiji poslati Pismo namjere o dokapitalizaciji trgovačkog društva ili pak o sklapanju ugovora o osnivanju prava građenja, a rok za dostavu Pisma namjere je 31. listopada do 14 sati. Zainteresirani koji ga u roku dostave, a za koje se procjeni mogućnost potencijalne suradnje, bit će po podnošenju pozvani i na daljnje konzultacije.
Dosad šest milijuna kuna
Inače, s idejom osnivanja Krapinsko – zagorskog aerodroma započelo se još krajem 90-ih godina prošlog stoljeća, a prije 17 godina osnovana je i tvrtka pod tim imenom s tim da 96,28 posto udjela u tvrtki ima Krapinsko – zagorska županija, a 3,72 posto Grad Zabok. U kupnju i uređenje zemljišta, sređivanje imovinskog stanja , projektnu dokumentaciju i komunalnu infrastrukturu, dosad je utrošeno preko šest milijuna kuna, a prema riječima direktorice Društva, Sandre Mičin, za slijetanje manjih poslovnih aviona, potencijalni koncesionar trebao bi uložiti još najmanje 40 -ak milijuna kuna.
S tim novcem trebala bi se asfaltirati pista i izgraditi manji terminal s kontrolnim mostom, izgraditi nekoliko hangara za ultra lake letjelice i balone te ostalo što je potrebno.
No, eventualnim ulaskom koncesionara, pitanje je što će biti sa Zagorskim aeroklubom, koji trenutno koristi taj prostor. O tome smo razgovarali s dugogodišnjim predsjednikom Zagorskog aerokluba (bio je na toj funkciji od 1999. do 2014. godine op. a.) i nastavnikom zrakoplovnog jedriličarstva Draganom Bakližom.
– Naš stav je da se, ako se aerodrom da u koncesiju, kao uvjet postavi i da ga i mi možemo besplatno koristiti ili da nam to financiraju Županija i Grad Zabok te da na manjem dijelu, i to isključivo unutar aerodroma, dobijemo i vlastiti manji prostor omeđen sa četiri točke gdje bi se mogao postaviti vlastiti hangar, kako bismo mogli nastaviti s našim aktivnostima vezanim uz edukaciju mladih pilota. Nemamo apsolutno ništa protiv modernizacije i kvalitetnije infrastrukture, međutim nikome ne bi bilo u interesu da se nas izbaci ili ostanemo s “druge strane ograde” – rekao je Bakliža, dodavši da trenutno Zagorski aerodrom za obuku ima jednu svoju školsku trenažnu jedrilicu AS K7, vrijednu oko četiri tisuće eura, a po potrebi za školovanje u zakupu imaju još tri jedrilice. Također u svom vlasništvu imaju i vitlo za povlačenje jedrilice za koje kaže kako vrijedi više i od same jedrilice.
Fizički premali
Nešto konkretniji na vijest o raspisivanju međunarodnog natječaja bio je član kluba Milivoj Haberle. Rekao je kako za razliku od predviđanja političara, oni u Klubu dobro znaju da u Gubaševom nikad neće biti komercijalnog aerodroma jer jednostavno sa svojih 20-ak hektara i s pistom od 800, odnosno najviše 1100 metara, ako bi se još dodatno otkupilo 300-tinjak metara za produženje, fizički ne može primiti avione veće od 20-ak putnika. Međutim, dodaje, takvih je letova danas vrlo malo jer se avio kompanijama jednostavno ne isplati prevoziti tako mali broj putnika. A, ako bi pak slijetale samo Cessne i slični mali zrakoplovi, uz cijenu uzlijetanja od 30 do 50 eura, uloženo se nijednom privatnom investitoru, tvrdi, nikada ne bi isplatilo. U blizini je i četiri puta veći aerodrom u Lučkom koji se financira po sasvim drugom modelu.
– U susjednim Brežicama, naslijedivši aerodrom od bivše JNA, imaju sve što je potrebno za dnevno slijetanje 20-30 čak i velikih aviona. Teško je da bi se netko pored aerodroma na Plesu i obližnjih Brežica, gdje bi ulaskom francuskih koncesionara i povećanja tamošnjih cijena, mogli slijetati manji niskobudžetni avioni, odlučio za investiciju od 40-ak milijuna kuna kako se planira za Gubaševo. To su samo nečije fantazije – rekao nam je sportski pilot, član Zagorskog arokluba Milivoj Haberle.
Na kraju je dodao i kako se Zagorski aeroklub ponudio da sam besplatno kosi i održava aerodrom, što bi smanjilo godišnje troškove za 50 do 60 tisuća kuna, no to im nije odobreno jer, kaže, “valjda to ipak mora raditi privatna tvrtka”.
Prošle godine za rad Aerodroma potrošeno 512.068 kuna
O Krapinsko – zagorskom aerodromu krajem lipnja raspravljala je i zagorska Županijska skupština. Tada je buru izazvalo godišnje financijsko izvješće o utrošenom novcu u prošloj godini direktorice Sandre Mičin. Tako je javnost mogla doznati da je Društvo koje ima samo jednog zaposlenog, u prošloj godini za svoj rad potrošilo 512.068 kuna i “gle čuda”, ostvarilo dobit prije oporezivanja od 56.284 kune. Prikazano je i da je samo za plaće utrošeno više od 213 tisuća kuna. Tada je u obranu Zagorskog aerodroma i direktorice stao i župan Željko Kolar, javno pred svima upitavši direktoricu koliku ima neto plaću. Ona je tada odgovorila da joj neto plaća iznosi nešto više od sedam tisuća kuna, što je župan prokomentirao riječima da to uopće nije veliki iznos jer se radi o magistrici prometa. No, kako je u stavci za troškove osoblja, odnosno za plaće i nadnice, troškove doprinosa i poreza na plaće, doista stajao iznos od 213.908 kuna, svim vijećnicima je ostalo pomalo nejasno na što je onda utrošen toliki novac.
Župan ne želi otkriti tko je zainteresiran
Budući da je na spomenutoj Skupštini župan Kolar rekao i kako su već imali upite od nekoliko zainteresiranih za investiranje, zanimalo nas je može li nam otkriti neka imena tih zainteresiranih. No preko glasnogovornika je poručio kako o zainteresiranim ne želi govoriti ništa prije kraja natječaja. A na spomenutoj Skupštini krajem lipnja je vijećnicima poručio:
– Da bismo nešto imali, moramo stvoriti i uvjete za to. U susjednom Podčetrtku, Slovenci na svom aerodromu kraj hotela sa četiri zvjezdice rade veliki posao. Svakog vikenda privatnim avionima dolazi im bogata klijentela koja se u njihovim toplicama zadržava do nedjelje i donosi im velike turističke prihode. Kad mogu Slovenci, zašto nešto slično ne bismo imali i mi u Zagorju – rekao je tada župan.
Razvijanje elitnog turizma
Na subotnjem natjecanju u preciznom slijetanju aviona i mikrolakim letjelicama, župan Željko Kolar je rekao kako Krapinsko – zagorska županija ima svu potrebnu dokumentaciju za aerodrom.
– Sada želimo vidjeti koliko je interes eventualnih budućih ulagača. Smatramo da je ovakav aerodrom potreban za razvoj jednog dijela elitnog turizma. Trebamo omogućiti da ljudi koji imaju nešto više novca, svojim malim sportskim avionima slete u Gubaševo, u našoj “Bajci na dlanu” provedu nekoliko dana i potom se opet avionima vrate u svoja mjesta – istakao je župan.
Dodao je i kako mu je veoma drago da se u čast Rudija Perešina u Gubaševom organiziraju i natjecanja te i da struka opet potvrđuje kako je ovaj aerodrom zaista odličan.