NADVOŽNJACI S PORUKOM: Reakcije na odluku Vlade RH o ukidanju cestarine, odnosno tunelarine za tunel Sv. Ilija se ne stišavaju. Radi li se uistinu o pobuni Zagoraca, ili tek o političkom PR-u?
OSVANULI TRANSPARENTI: Zagorci nisu građani drugog reda. Besplatan prolaz ODMAH!

Reakcije na odluku Vlade RH o ukidanju cestarine, odnosno tunelarine za tunel Sv. Ilija, koja je donesena s ciljem da se gospodarski i demografski podigne područje Imotskog, Makarske i Vrgorca, se ne stišavaju. Naime, od prvog dana 2018. godine tunelarina za Sv. Iliju se više ne naplaćuje , pa je, podsjetimo, krapinsko – zagorski SDP, na čelu sa Sinišom Hajdašem Dončićem uputio pismo na adresu krapinsko – zagorskog župana Željka Kolara i Županijske skupštine KZŽ, u kojem predlaže da se isti kriterij primijeni i na stanovništvo KZŽ – da se u potpunosti ukine naplata cestarine na autocesti Zagreb – Macelj, na dionicama Đurmanec – Krapina – Sveti Križ Začretje – Mokrice (Zabok), a da se naplata i dalje vrši na tranzitnoj relaciji Macelj – Zaprešić. No nije stalo samo na inicijativi SDP-a. Tijekom nedjelje i u noći na ponedjeljak, na nadvožnjacima iznad autoceste osvanuli su transparenti na njima piše: Zagorci nisu građani drugog reda. Besplatan prolaz ODMAH!
Tko je postavio transparente zasad se ne zna, moguće da su to simpatizeri ili članovi SDP-a, no moguće je i da je to učinila neka grupa frustriranih građana, pokazat će vrijeme. Međutim, netko si je dao truda, budući da su transparenti na nadvožnjacima u Velikoj Vesi, u Svetom Križu Začretju, u Mokricama, zapravo na svim nadvožnjacima od Krapine prema Zaprešiću, i mogu se pročitati s obje strane nadvožnjaka, bez obzira dolazite li iz smjera Maclja ili iz smjera Zagreba.
A nisu Zagorci jedini koji su zatražili takvu mjeru zbog ukidanja tunelarine za sv. Iliju. Zatraženo je i ukidanje naplate za Krčki most, tunel Učka, naplate cestarine za autoceste lokalnom stanovništvu koje iz zaleđa svakodnevno odlazi na posao u Rijeku, te ukidanje naplate cestarine na dionici nedovršene autoceste A11 Zagreb – Sisak, od Lekenika do Mraclina. Jednim ukidanjem cestarine za tek mali dio autoceste na jugu Hrvatske, pokrenuo je tako, poput domina, lavinu nezadovoljstva.

Ak’ je rat, rat je za sve

– I ustavni suci su rekli ono što i ja tvrdim: nije stvar toga da li je negdje besplatna cestarina, već je stvar ravnopravnosti i jednakosti. Ne možete u jednom dijelu Hrvatske imati jedne kriterije, a u drugom druge. Što se tiče gradnje paralelne ceste od Zaboka do Krapine, koja je zasad došla do Svetog Križa Začretja, ona nema veze za tu temu, budući da i za tunel sv. Ilija postoji alternativna državna cesta. Kod nas postoji cesta za lokalni transport, ali zašto se onda i Zagorci ne bi vozili sigurnije po autocesti – pita se saborski zastupnik Siniša Hajdaš Dončić (SDP), kojeg smo upitali nije li na pitanje ukidanja cestarina više mogao utjecati kao ministar prometa, nego sada, kad je u oporbi.
– Još jednom ponavljam, ovdje govorimo o jednakosti, pobornik sam toga da u Hrvatskoj postoji ravnopravni status za sve. Ili ćemo plaćati svi, ili neće plaćati nitko. Ne može se to raditi parcijalno. HDZ je u predizbornoj kampanji obećao u jednom dijelu Hrvatske napraviti presedan, a u drugom ne. U moje se vrijeme naplaćivala cestarina svugdje, sukladno zakonu. Dakle, svi plaćamo cestarinu, a ako ne plaćamo svi, onda neće nitko. Kako bi mi Zagorci rekli: Ak’ je rat, rat je za sve – zaključio je Hajdaš Dončić.
Slično razmišlja i njegov stranački kolega, saborski zastupnik Marko Vešligaj, koji smatra da treba ukinuti cestarinu na AZM-u, rekavši da je SDP sve zapravo rekao u svom priopćenju. Dodao je da ukoliko se to sada ne učini, Zagorci uistinu postaju građani drugog reda.
HNS-ova Marija Puh nije nam željela komentirati da li je za ili protiv ukidanja cestarine, sve dok ne vidi hoće li i kako će reagirati županijska vlast i hoće li uistinu pokrenuti inicijativu i uputiti zahtjev za ukidanje cestarine na autocesti Zagreb – Macelj.
– Ono što je HNS-ov cilj i zadatak cijelo vrijeme u Krapinsko – zagorskoj županiji, jest da dobijemo kvalitetnu alternativu za autocestu te se inzistiralo na izgradnji državne ceste od Zaboka do Krapine, koja je zasad došla do Svetog Križa Začretja i nastavlja se dalje prema Krapini. Što se tiče ukidanja cestarine, ja bih radije pričekala što će po tom pitanju učiniti župan, odnosno Županijska skupština, pa ću se onda, bude li potrebno, s državne razine u to uključiti – rekla nam je Marija Puh.
Pokušali smo saznati od župana Kolara hoće li reagirati i postupiti prema naputku svog stranačkog šefa, no do zaključenja broja nismo uspjeli doći do njega, dok nam je predsjednica Županijske skupštine Vlasta Hubicki objasnila da prijedlog za dnevni red sjednice Županijske skupštine može dati svaki član Skupštine, radno tijelo Skupštine, Klub članova Skupštine ili župan.
– Ako neko od tih tijela da prijedlog da se o nečemu raspravlja na sjednici Skupštine, to se mora uvrstiti u dnevni red, najkasnije u roku tri mjeseca od dana donošenja prijedloga – objasnila je Vlasta Hubicki, ne želeći komentirati transparente iznad autoceste.
– No, moram vas podsjetiti da sam još 2006. godine kada sam bila županica u Ministarstvu prometa, a tada je ministar bio Božidar Kalmeta, napravili pritisak da bi ta cestarina sa sporednih ulaza, odnosno izlaza za naše stanovništvo bila jeftinija, budući da nemamo paralelnu cestu uz autocestu, u čemu smo i uspjeli. A moj komentar na aktualnu situaciju jest da, ako se nekog oslobodilo plaćanja tunelarine, onda bi i Zagorci do dovršetka paralelne ceste od Svetog Križa Začretja do Krapine, mogli biti oslobođeni plaćanja cestarine – zaključila je Hubicki.

Jeftini populizam

Saborski zastupnik Žarko Tušek (HDZ) rekao je da je inicijativa SDP-a i Siniše Hajdaša Dončića jeftino politikantstvo.
– Moram reći da sam od gospodina Dončića očekivao više. Ovakvom politikom, koja je očito dogovorena strategija rada njihovog PR-a, zapravo potvrđuju u kojoj su mjeri obezglavljeni u svojim strategijama, planovima i vodstvu, pa se eto tako pokušavaju dodvoriti ljudima ili povratiti narušeni rejting. Želim samo reći da je SDP glavni i odgovorni krivac za ovakav koncesijski ugovor iz 2003. godine, kojim su Zagorci izgubili svoji državnu cestu, koja je postala sastavni dio društva AZM, u kojem je Republika Hrvatska manjinski partner. SDP bi se prvo Zagorcima trebao ispričati zbog toga. Siniša Hajdaš Dončić i SDP imali su još jednu priliku učiniti nešto oko tog ugovora, kada je on bio ministar i nisu učinili apsolutno ništa. Glavna Dončićeva agenda dok je bio ministar bila je rasprodaja autocesta – tada bi cestarine zasigurno bile besplatne, zar ne? Toliko o vjerodostojnosti. Nemoguće je uspoređivati Tunel Sv. Ilija i AZM, jer se ovdje radi o autocesti u stranoj koncesiji, za koju je definirana i povlaštena cijena za lokalni promet, koja ima uz sebe državne ceste. To vam je kao da se naplaćuje cestarina na magistrali od Zaboka do Zagreba, ili kad bi se naplaćivala cestarina na cesti od Konjščine do Zlatar Bistrice, koja se sada gradi. Dakle, to nije autocesta, a nije ni u stranoj koncesiji, već obična državna cesta i zbog toga se na njoj više ne plaća cestarina, kao ni na nijednoj drugoj državnoj cesti u Hrvatskoj. Ključna je tema što brži završetak spojne državne ceste od Sv. Križa Začretja do Krapine i upravo je to ključni infrastrukturni izazov u cestogradnji aktualne Vlade. Upravo zbog toga veselim se raspisivanju natječaja za novu dionicu do Lepajca te nakon toga do Krapine. Meni je jasno da se u slučaju zagorskog SDP-a radi o sitnom dodvoravanju, ali sam također uvjeren da će javnost prepoznati ono što je istina i one projekte na kojima se radi i koji će se u Krapinsko – zagorskoj županiji realizirati, zaključio je Tušek.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike