Ljeto je vrijeme kada automobil ima poseban značaj i za mnoge je poput člana obitelji. Nažalost, zbog pogrešnih odluka, postupanja i procedura, uništavate automobil i radite si nepotreban trošak, a Autoportal.hr sastavio je popis deset najčešćih grešaka koje činite ljeti:
Idete na more petkom, vraćate se nedjeljom.
Razmislite koliko prilagodbom dana polaska i odlaska možete smanjiti rizike da upadnete u gužvu. Zbog gužve se, naime, povećava potrošnja goriva, motor i ostali sklopovi automobila izlažu se povećanim troškovima, gubite vrijeme, a vi i putnici, posebice djeca i stariji, izlažu se velikom stresu i opterećenju, koje može biti opasno po zdravlje.
Ne punite spremnik do vrha.
Mnogi vozači misle da ljeti nije pametno puniti spremnik goriva do vrha, jer se tako povećava opasnost od eksplozije, no to je potpuno pogrešan zaključak. Automobilski su spremnici goriva potpuno sigurni i na najvišim temperaturama, jer imaju odušak kroz koji izlazi višak benzinskih para u atmosferu, a teoretski, sigurniji je pun, nego prazan spremnik.
Imate zimske gume.
Zimske su gume izrađene od mekšeg materijala, koji pri visokim temperaturama postaje “gnjecav“ te lošije prianja, produžava zaustavni put te rizik zanošenja. Zimska se guma ljeti zbog toga trostruko brže troši od ljetnih te ih samo jedna ljetna sezona može uništiti.
Preintenzivno koristite klima uređaj.
Temperaturna razlika između vanjske temperature i podešene temperature u unutrašnjosti smije biti najviše šest Celzijevih stupnjeva. U suprotnom, vi i suputnici izlažete se zdravstvenim problemima, klimatizacijski se uređaj više napreže i ubrzano troši, a na njegov rad, prvenstveno kompresora, troši se dodatna energija motora, dakle, raste potrošnja goriva.
Parkirate ispod bora.
Ljeti nije lako naći parkirno mjesto, posebice besplatno, kakvo mnogi traže, ali parkiranje ispod bora, zbog smole i ptičjeg izmeta, može biti štetno za automobilski lak. Problem se povećava ako se potom uklanja agresivnim sredstvima. Najbolje je u autopraonici, a pomaže mekana krpa i mlaka voda s deterdžentom.
Idete na putovanje pri kraju servisnog intervala.
Na ljetnim vrućinama motor se pojačano napreže (toplinski i mehanički), pa nije pametno na duži put otići pri kraju servisnog intervala, pogotovo ako ga tijekom ljetnog putovanja možete premašiti.
Turbomotor gasite naglo.
Naglim gašenjem pri velikom opterećenju, nastaje toplinski šok, čime su posebice ugroženi turbo motori. Dok motor radi, turbopunjač se hladi motornim uljem, pa kad se motor ugasi, trenutno prestaje hlađenje, a u njemu zaostaje toplina izgaranja i povećavaju se toplinske razlike.
Ne ostavljajte stvari.
Ostavljajući vrijedne stvari na vidljivom mjestu, posebice torbice, novčanike, mobitele, glazbene uređaje, fotoaparate, zapravo “zovete lopove”. Ne riskirate samo da ćete ostati bez tih stvari, nego i razbijanje stakala, obijanje brave automobila, a ponekad i krađu automobila, što može biti višestruko štetnije. Također, nemojte vrijedne stvari spremati u prtljažnik nakon što ste parkirali automobil, jer vas kradljivci mogu “snimiti” i potom obiti poklopac prtljažnika.
Parkirate na tuđem privatnom posjedu.
Time riskirate da vam oštete (izgrebu) automobil ili pozovu “pauka“. Koliko god mnogima zvuči čudno i usprkos paprenim cijenama parkirališta u turističkim mjestima, plaćeni je parking, u pravilu – najjeftiniji.
Vozite na ljetnoj kiši brzinom kao na zimskoj.
To je opasno, jer kad kiša padne nakon dužeg perioda vrućina, asfalt je skliskiji nego zimi. Usto je asfalt u Dalmaciji i Istri u pravilu lošije kvalitete od kontinentalnog, jer je izrađen od “vapnenjačkog agregata“, koji na vlažnoj površini stvara sloj sklizak poput leda.