BROJKE SAMO RASTU: Hrvatska turistička zajednica se pohvalila odličnim turističkim pokazateljima i u zimskim mjesecima
Ne računajući Zagreb, najviše noćenja na kontinentu tijekom studenoga ostvareno u Krapinsko – zagorskoj županiji – 27 tisuća

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je tijekom studenoga ostvareno gotovo 380 tisuća dolazaka i 955 tisuća noćenja, što u usporedbi s istim mjesecom prošle godine predstavlja rast od visokih 20 posto u dolascima i pet posto u noćenjima.

Najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu (166.000) te u Istri (149.000). Slijedi Kvarner sa 132.000 noćenja u studenom te Splitsko – dalmatinska županija sa 120.000 ostvarenih noćenja. U Dubrovačko – neretvanskoj županiji ostvareno je 97.000 noćenja, Zadarskoj 87.000 noćenja, dok je u Šibensko – kninskoj županiji ostvareno 35.000 noćenja. Na kontinentu je, ne računajući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Krapinsko – zagorskoj (27.000), Osječko – baranjskoj (18.000), Vukovarsko – srijemskoj (14.000) te u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji (13.000).

Top tržišta s kojih je tijekom studenoga ostvareno najviše noćenja su Slovenija, Njemačka, Bosna i Hercegovina, Austrija, Italija, Koreja i SAD, dok top destinacije s najviše ostvarenih noćenja čine Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Rovinj.

Promišljena politika

U razdoblju od siječnja do kraja studenoga ostvareno je 19,4 milijuna dolazaka (+6%) i 105,2 milijuna noćenja (+4%). Od toga su strani turisti ostvarili 17,3 milijuna dolazaka (+6%) i 92,6 milijuna noćenja (+4%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 9% te u noćenjima za 5%. Tijekom jedanaest mjeseci, najviše je noćenja ostvareno u Istri (28,3 milijuna), dok je u Splitsko – dalmatinskoj županiji ostvareno 19,8 milijuna noćenja, odnosno 18,9 milijuna noćenja, koliko je ostvareno na Kvarneru. Slijede Zadarska županija s 14,5 milijuna noćenja i Dubrovačko – neretvanska županija s 8,8 milijuna noćenja. U Šibensko – kninskoj županiji je ostvareno 7,1 milijun noćenja, u Ličko – senjskoj 3,3 milijuna noćenja, dok je u Zagrebu ostvareno 2,3 milijuna noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj (611.000), Krapinsko – zagorskoj (323.000), Zagrebačkoj (191.000), Osječko – baranjskoj (188.000) i Međimurskoj županiji (176.000). Na nacionalnoj je razini tijekom prvih jedanaest mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,1 milijun), Slovenije (10,5 milijuna), Austrije (7,7 milijuna), Poljske (6,3 milijuna) i Češke (5,5 milijuna), a top destinacije po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.

Ministar turizma Gari Cappelli naglasio je kako su dobri rezultati posljedica promišljene strategije.

– Približavamo se kraju kalendarske godine i možemo biti ponosni na našu cjelogodišnju turističku godinu, koju je obilježio pozitivan trend turističkog prometa kojeg prate i pokazatelji o potrošnji turista, odnosno ostvarenim prihodima. Rezultat je to naše promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma, koji će imati važnu ulogu i u našim budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025., čiju izradu pokrećemo. Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme, popularnim i dobro posjećenim manifestacijama adventa, koje dodatno privlače goste iz cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja – poručio je ministar Cappelli.

Adventska kampanja

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić također je rekao kako ih veseli rast turističkog prometa, koji se zadržao i tijekom ovih zimskih mjeseci.

– Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih tržišta, među kojima su Austrija, Švicarska, Italija, Njemačka, Slovenija, Francuska, Mađarska i Velika Britanija. Osim adventa, koji predstavlja jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, fokusirano promoviramo i druge turističke proizvode, pa je tako u tijeku promotivna kampanja za poslovni turizam, koja za cilj ima produljenje sezone – izjavio je Staničić, pritom najavivši skorašnji početak promotivne kampanje za nautički turizam, koja će se provoditi do sredine siječnja iduće godine na devet europskih tržišta.

 

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike