U srijedu je održana sjednica Izborne skupštine Turističke zajednice općine Marija Bistrica. Naime, potreba za izbornom skupštinu ukazala se zbog promjene zakona i usklađivanja rada zajednice po novom zakonu, koji, primjerice, ne predviđa više Nadzorni odbor, već njegove obveze preuzima Skupština, koja jednom godišnje obavlja nadzor. Tako su na ovoj skupštini, nakon donošenja Poslovnika o radu Skupštine TZO-a Marija Bistrica, izabrani novi članovi Turističkog vijeća, kao i jedan predstavnik Turističke zajednice općine Marija Bistrica u Skupštini TZ-a Krapinsko – zagorske županije. To će biti Ilija Andabak, direktor Bluesun hotela Kaj, dok su novi članovi Vijeća Petra Gajski, Zrinka Brlečić Švaljek, Antonio Vedrina, Miroslav Štagar, Katica Micak, Željko Cesar, Ivan Lacković i Snježana Husinec. Inače, i dalje je kao predsjednik na čelu zajednice načelnik Marije Bistrice Josip Milički, koji je ujedno i član Vijeća.
Dječje igračke
Inače, u vrijeme koronavirusa TZO Marija Bistrica održala je i jednu sjednicu Skupštine elektronskim putem, na kojoj je, između ostaloga, prihvaćeno i izvješće o radu zajednice za 2019. godinu. Iz izvješća izdvajamo aktivno sudjelovanje u organizaciji ili suorganizaciji manifestacija od važnog značaja za destinaciju: Bistrički fašinek, Vincekovo, Ljeto u Mariji Bistrici, Ljetna kolonija, Martinje, Advent u Mariji Bistrici, dvije biciklijade, ili kao potpora Susretu folklora, Danima folklora i zabave na Lazu, Martinju u Mariji Bistrici, Božićnim koncertima, Lovačkom pikniku, košarkaškom turniru Mbasket i drugo. Tu je i tradicionalna akcija ocjenjivanja i nagrađivanja najljepše uređenog okoliša pod nazivom “K suncu prosi svaka roža”. U 2019. godini važno mjesto zauzimaju i dva nova projekta. Ciljevi projekta predimenzioniranih tradicijskih dječjih drvenih igračaka su upotpunjenje turističke ponude Marije Bistrice, a krajnji cilj je stvaranje muzeja drvenih igračaka, a postavljanjem nove digitalne info ploče podignuta je kvaliteta informiranja posjetitelja Marije Bistrice. Kad su u pitanju posjetitelji, prema statističkom pokazateljima, u 2019. godini nastavljen je dobar trend. Mariju Bistricu je tako prošle godine posjetilo 971.250 posjetitelja, od čega 125.900 stranih posjetitelja, što je za 15.080 više nego u 2018. U smještajnim je objektima ostvareno ukupno 22.106 noćenja, te 15.662 dolaska, što je u odnosu na 2018. godinu povećanje za 1040 noćenja i 1232 dolaska. Otvorene su i dvije nove kuće za odmor, čime se broj ležajeva u privatnom smještaju povećao za sedam. Najviše noćenja ostvarili su Poljaci (2866) i Južnokoreanci (2555), čime se nastavlja pozitivan trend dolazaka gostiju iz tih dviju zemalja.
Najuspješnija tombola
Posebno je istaknuta i manifestacija Advent u Mariji Bistrici, koja je ključna za turističku ponudu Krapinsko – zagorske županije, kao i za produljenje sezone i povećanja broja dolazaka gostiju. Lanjski 9. Advent u Mariji Bistrici opet je imao suradnju sa zagrebačkim, pa su događaji Adventa u Mariji Bistrici oglašavani na službenim stranicama partnera, a u suradnji sa ZET-om, svake je nedjelje bio organiziran besplatan prijevoz iz Zagreba na bistrički Advent. U sklopu te manifestacije, a u suradnji s Auto Štagar d.o.o. iz Marije Bistrice te brojnim drugim sponzorima, po četvrti je puta organizirana Bistrička božićna tombola, koja je do sada, prema zaradi i broju prodanih kupona, bila najuspješnija. Ukupno je prodano 6748 kupona, što iznosi 134.960 kuna.
– Ukupan broj posjetitelja Adventa u Mariji Bistrici prešao je brojku od 50.000, čime se još jednom pokazalo da se ciljevi ove manifestacije uspješno ostvaruju – navodi se u izvješću.
