Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja kreće s daljnjom digitalizacijom akata za gradnju
Potpisani Sporazumi za digitalizaciju akata za gradnju i kupnju računalne opreme vrijedni 70 milijuna kuna

Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja nastavlja s intenzivnim aktivnostima kojima je cilj daljnja digitalizacija akata za gradnju te ubrzavanje administrativnih procesa i izdavanje dozvola.

Ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Predrag Štromar potpisao je Sporazume sa 54 jedinice lokalne i regionalne samouprave kojima će se kroz digitalizaciju akata za gradnju te ubrzavanje administrativnih procesa i izdavanja dozvola dodatno pojednostavniti i pojeftiniti ovi procesi i za poduzetnike i za građane. Procijenjena ukupna vrijednost digitalizacije akata i kupnje računalne opreme je 70 milijuna kuna.

Proces digitalizacije

S jedinicama lokalne i regionalne samouprave potpisana su dva sporazuma. Jedan se odnosi na “Digitalizaciju postojećih akata o gradnji na području cijele RH”, a njime se osiguravaju sredstva za daljnju digitalizaciju procesa, odnosno skeniranje akata za gradnju koji su izdani u razdoblju od 1968. do 2014. godine. Digitalizacija će se provoditi kroz modul eArhiva, u sklopu Informacijskog sustava prostornog uređenja (ISPU), a koji je namijenjen za uvoz digitalizirane arhivske građe, odnosno akata o gradnji izdanih prije uspostave eDozvole, te za pohranu, pregled i pretraživanje pripadajućih metapodataka, kao i njihovo georeferenciranje. Osim administrativnog rasterećenja i nepotrebnih regulatornih troškova, digitalizacija građevinskih i uporabnih dozvola bit će korisna i svim građanima a pogotovo onima koji su takve dozvole izgubili.

– Prvo smo izmijenili Zakon kako bismo olakšali investitorima, a sada potpisujemo ova dva Sporazuma kojima ćemo i jedinicama lokalne i regionalne samouprave maksimalno pojednostavniti i olakšati sve procese vezane uz gradnju i dozvole. Time štedimo i novac i vrijeme te činimo da javna uprava zaista bude efikasan servis građanima, što joj je i svrha. Uz ove dvije aktivnosti, Ministarstvo je napravilo ogroman iskorak u svom resoru i nešto što je donedavno predugo trajalo i bilo komplicirano, sada će biti lagan i brz proces – istaknuo je ministar Predrag Štromar.

Drugi Sporazum odnosi se na “Nabavu opreme (e-Inspekcija, e-Investicije, e-Nekretnine, e-Dozvola)”. Cilj nabave korisničke opreme je opremanje gradova i županija računalima i računalnom opremom te njihovim garantnim održavanjem, čime se doprinosi realizaciji ukupnog projekta ISPU kroz povezivanje postupaka više tijela javne uprave u integrirani informacijski sustav, što će u konačnici rezultirati povećanjem učinkovitosti javne uprave. Time će se ujedno skratiti proces pružanja e-usluga te smanjiti operativni troškovi.

Ovaj iznos se u visini od 85 posto osigurava u okviru provedbe projekta Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja pod nazivom “Informacijski sustav prostornoga uređenja (ISPU) i njegovi moduli”, sufinanciranog sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj preko Operativnog programa Konkurentnost i kohezija dok se 15 posto osigurava iz pozicije Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja.

Podsjetimo ovdje i kako je Informacijski sustav prostornog uređenja (ISPU), državni interoperabilni i multiplatformni sustav kojeg Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja kontinuirano razvija i nadograđuje od 2013. godine. Trenutno je u funkcionalnoj fazi čak 12 modula sustava: GEO portal, ePlanovi, eKatalog, ePlanovi – editor, eDozvola, ISPU lokator, eKonfernecija, eArhiva, Registar Brownfield područja, eNekretnine, eSateliti, ePIC a istovremeno se razvijaju i novi moduli: eInvesticije, eEnergetski certifikat, eInspekcija prostora, eGrađevinski dnevnik i eRežimi.

Daljnji razvoj

Jedinstveni informacijski sustav “eDozvola”, koji je namijenjen izdavanju akata za gradnju, je u primjeni od 2014. godine. Implementiran je u upravnim odjelima županija, velikih gradova, gradova sjedišta županija i općinama koji obavljaju poslove izdavanja dozvola. Funkcionalnosti sustava eDozvola osiguravaju ujednačen postupak dobivanja dokumenata za područje cijele države, referentima omogućuju bržu obradu predmeta i efikasnije administracijske procese, ali i digitalnu arhivu svih priloga vezanih za zahtjev. Prošle je godine izmjenom zakonskog okvira u travnju uvedena i dodatna funkcionalnost sustava eKonferencija putem koje se digitalno podnosi, prikuplja i obrađuje sva dokumentacija potrebna za izdavanje dozvole. Sam postupak izdavanja dozvola ima manje koraka, u potpunosti je digitaliziran, sadržaj potrebne dokumentacije za izdavanje dozvole se smanjio, a komunikacija svih čimbenika u sustavu odvija se elektroničkim putem, uspostavom elektroničke oglasne ploče.

Daljnji razvoj ISPU-a sufinancira se iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija. Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja potpisalo je naime, u studenom 2019. godine, s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova, EU ugovor za projekt. Ukupna vrijednost projekta razvoja ISPU-a iznosi 131 milijuna kuna, od čega je 111 milijuna kuna osigurano iz Europskog fonda. Projekt se provodi do 1. siječnja 2022. godine. (lb)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike