HRVATSKE CESTE: Državna cesta u Žutnici ostaje zatvorena do daljnjega, čeka se detaljno izvješće stručnjaka
OPASNOST I DALJE POSTOJI: Može se očekivati širenje klizišta, stabilnost prometnice dovedena je u pitanje

U ponedjeljak nešto prije ponoći na državnoj cesti DC74  u naselju Gorjak došlo je do klizanja terena s desne strane, u smjeru rasta stacionaže, i zatrpavanja ceste. Iz tog razloga, na tom dijelu cesta je zatvorena za sav promet. Aktiviranjem klizišta, velika količina zemljanog i kamenog materijala s brda kliznula je preko ceste. S obzirom na to da je uklanjanje materijala s ceste bilo najavljeno za petak, poslali smo upit Hrvatskim cestama, a njihov odgovor prenosimo u cijelosti.

“Zbog velike površine, a samim time i velike mase koja klizi, te uzimajući u obzir tekuće stanje predmetne klizne mase, angažirane su stručne službe u vidu geomehaničara, geologa i geodete, koji su izašli na teren te se očekuje njihovo izvješće.Na temelju izvješća odlučit će se kada i kako se materijal može maknuti s ceste, a da se ne ugrozi sigurnost sudionika u prometu.

Pregled lokacije klizišta izvršen je u trenutku, kada se pokrenute mase tla u klizištu još nisu potpuno umirile, pa se u takvom trenutku teško može predvidjeti u kojem smjeru će se dalje razvijati klizište. Ono što nam nalaže da budemo oprezni u tim procjenama, jest vizualno ustanovljena visoka vlažnost pokrenute velike mase tla, kao i brzina kojom se destabilizirala padina. Daljnje ponašanje klizišta sigurno će ovisiti o meteorološkim uvjetima u sljedećim danima. Ono što se moglo ustanoviti vizualno, i to s dostupnih mjesta, a odnosi se na tlocrtni oblik klizišta, upućuje na to da se može očekivati daljnje bočno širenje klizišta u gornjoj zoni i njeno razrahljivanje. Na taj način ta zona moći će primati sve više vode iz denivelacije strmog odrona u čelu klizišta, kao i od budućih oborina koje se mogu očekivati. U čelu klizišta stvorila se denivelacija viša od pet metara, na kojoj se može vidjeti stratifikacija pokrenutog tla. Bočnim širenjem klizišta u njegovoj gornjoj zoni, stvorit će se mogućnost pomaka uz brijeg čela klizišta, a time će se dovesti u pitanje stabilnost prometnice na rubu klizišta. U zoni čela klizišta denivelacija terena je široka preko 200 metara, s vjerojatnom tendencijom povećanja dužine zbog mogućeg bočnog širenja klizišta.

U srednjem dijelu klizište se, vjerojatno zbog određene morfologije terena i raslinja, naglo sužava, što dovodi do novog zbijanja i prignječivanja materijala i daljnjeg povećanja vlažnosti tla te se ono sve više pretvara u nešto slično plastičnom toku. U peti klizišta širina klizišta je od 30 do 50 metara, a tlo je sve više nagurano i izuzetno je vlažno, što upućuje na to da se u zoni klizišta nalaze još uvijek velike količine vode koja se sporo drenira. Tlo je u svom naguravanju u zoni pete klizišta dostiglo visinu od dva metra te onemogućilo daljnje korištenje prometnice. Dužina klizne plohe ima vijugavi oblik toka i iznosi preko 400 metara.

Gore izneseno viđenje o sadašnjem stanju na klizištu, kao i neke prognoze o mogućem ponašanju padine u bliskom vremenu, može se smatrati samo informacijom stvorenom vizualnim očevidom. Upravo zbog toga, pristupili smo geotehničkim istražnim radnjama s ciljem izrade projektne dokumentacije sanacije padine. S obzirom na sve okolnosti, uključujući i opasnost daljnjeg klizanja predmetne mase, cesta će do daljnjega ostati zatvorena za  sav promet“, kažu iz Hrvatskih cesta.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike