Pod organizacijskom palicom auto kluba ‘DELTA SPORT’ iz Zagreba, a u suradnji s Krapinsko – zagorskom županijom i općinama Kumrovec, Desinić, Zagorska Sela i Tuhelj te Termama Tuhelj, u četvrtak je krenuo INA Rally na području Zagorja.
Jedan od vozača ove godine je i Anđelko Golub iz Stubičkih Toplica koji se rally utrkama počeo prije tri godine, a u taj se sport odlučio upustiti zbog samih rally automobila koji su ga fascinirali.
– Uvijek su me zanimali ti automobili jer su bili drugačiji od naših osobnih automobila. Kao klinac sam hodao okolo i s prijateljima gledao auto utrke i uvijek sam u sebi razmišljao kako bi to bilo jednog dana da ja vozim utrke. Čvrsto sam vjerovao da će se to ostvariti, i evo, sada se ostvarilo. U početku sam krenuo s disciplinom autoslalom te sam se nakon toga odlučio skupiti nešto novca i kupiti trkači auto da probam i rally disciplinu – započeo je Golub.
Puno stresa
Kako nam je ispričao, rally je jako zahtjevan sport uz kojeg dolazi puno stresa, a to se posebno ističe prije samog natjecanja.
– Morate dosta razmišljati. Svi se mi ponekad provozimo u našim automobilima malo brže, ali rally je sport i u rally svijetu su stvari ipak dosta drugačije. Kažu da je rally bolji od nekog ‘cardia’ u teretani – dodao je naš sugovornik.
Prvi je rally Golub vozio baš u Kumrovcu, gdje će se ovih dana rally ponovno voziti, a za nas se prisjetio i jednog izlijetanja koje je doživio tom prilikom.
– Na prvom brzincu u Zagorskim Selima smo odmah imali izlijetanje. I to se nekada mora dogoditi, ali srećom, auto nije jako stradao, pa smo nastavili vožnju i sretno završili trku – ispričao je Golub.
Njegov vjerni suputnik, odnosno suvozač, je Goran Glad iz Rijeke, član autokluba INA ‘Millenium’. Iza sebe ima puno iskustva i 20-ak rallyja, a to je ovdje jako bitno jer suvozač, kako je rekao Golub, zapravo ima najvažniju ulogu.
– On mora pratiti sva vremena od početka utrke do završetka. Mora pratiti kuda idemo do brzinca, kada startamo, koja je naša minuta za ulazak u ‘regruping’, a da ne zaboravim da mi mora čitati sve zavoje na brzincu. On je taj koji mora biti 100 posto spreman i u potpunosti koncentriran jer jedna pogreška može dovesti do izlijetanja – istaknuo je.
Uz suvozača koji igra veliku ulogu u ovom sportu, važna karika je i automobil. Anđelko trenutno vozi Renault Clio koji je kompletno složen za rally disciplinu, a koji će na ovom narednom biti oblijepljen i oznakama Zagorja International. Otkrio nam je i što sve automobil mora imati da bi uopće mogao biti spreman za trke.
Stroga pravila
– Auto mora na sebi imati ‘rollbar’, odnosno sigurnosni kavez s unutarnje strane, mora imati trkača sjedala koja pružaju dobru potporu tijelu pri visokim brzinama i prolascima kroz zavoje, treba imati vatrogasni aparat vatrogasnog aparata, a mora imati i KNV knjižicu (knjižica natjecateljskog vozila) da se može normalno registrirati. Sve ostalo je vama na izbor što još želite dodati u njega. Isto tako, postoje i određena pravila koja se moraju poštovati poput toga da sjedala i pojasevi imaju određen vijek trajanja nakon kojeg moraju biti zamijenjeni, a isto vrijedi i za našu odjeću i obuću. Također, sve mora biti homologirano jer su takva pravila prema FIA-i, a sve zbog maksimalne sigurnosti u autu – pojasnio je Golub.
Treninga nema toliko često jer u Hrvatskoj, naglašava Golub, nažalost nema previše prostora, odnosno staza za ovaj sport. Staza postoji u Novom Marofu (karting staza), a tu je dobro poznati Grobnik, no ovdje u blizini, mogućnosti za češća treniranja nema. Uz to, Golub kaže da je rally kao sport u Hrvatskoj prije bio u boljem položaju jer je bilo puno kvalitetnih hrvatskih posada, a time i više sponzorstava.
– Mogu reći da se sad, u posljednje vrijeme, situacija polako poboljšava. Primjećujemo da nam se svake godine pridruži neka nova posada koja se odluči upustiti u ovaj oktanski sport, a što nam je uvijek drago – zaključio je Golub.