Kroz projekt označavanja kvalitete (labelling) obiteljskog smještaja destinacije ‘Zagorje – Bajka na dlanu – True Zagorje Home’, u Poslovno – tehnološkom inkubatoru, u Krapini, dodijeljeno 10 tabli s navedenom oznakom garancije kvalitete iznajmljivačima. Projekt je to koji provodi Turistička zajednica Krapinsko – zagorske županije u suradnji sa sustavom lokalnih turističkih zajednica s ciljem poticanja privatnih iznajmljivača na području KZŽ na diversifikaciju i podizanje kvalitete smještaja te razvoj ponude i usluga kroz usklađivanje s načelima održivog razvoja i održivog turizma. Riječ je o skupini standarda i mjerila kojima se želi stvoriti nova osnova za povezivanje nositelja obiteljskog smještaja (kuća za odmor), pojačati promocija, povećati tržišna prepoznatljivost kuća za odmor koje su u turističkoj ponudi destinacije.
O projektu
Voditeljica ureda Turističke zajednice Krapinsko – zagorske županije Sanja Škrinjar, koja je i sama jedna od dobitnika navedene oznake, objasnila je osnovne informacije o programu i istaknula kriterije koji su morali biti zadovoljeni. Tako je prvi kriterij bilo rješenje o kategorizaciji, zatim upis gostiju u ‘E-vizitor’ sustav, a uz to, gledano je i opće uređenje kuće, okućnice, kao i dodatni sadržaji koji se nude. Na program označavanja kvalitete obiteljskog smještaja odazvalo se ukupno 11 kuća, no trenutno ih je u programu 10 budući da je jedna kuća prodana. Kako je rekla Škrinjar, do 30. studenoga je u njima ostvareno 3579 noćenja, odnosno 1214 dolazaka, a to daje prosječnu popunjenost od 102 dana.
– Nakon obilaska terena i utvrđivanja da kuće zadovoljavaju propisane uvjete, započelo je fotografiranje kuća za potrebe izrade kataloga i web stranica, a sada će sve kuće za odmor i službeno dobiti pakete kataloga, oznaku ‘True Zagorje Home’ koju će biti dužni izvjesiti na objekte, a imamo i web stranicu na kojoj se nalaze podaci za svaku kuću – rekla je Škrinjar te dodala da su katalozi, ali i web stranica, prevedeni na četiri jezika – engleski, njemački, slovenski i hrvatski. Za male iznajmljivače financirana je i edukacija.
Inače, na području Zagorja je trenutno 125 kuća za odmor od kojih 34 imaju bazen, a kako je otkrila Škrinjar, kvaliteta smještaja, odnosno kuća, stalno se podiže.
– Vjerujem da će ovo biti dodatni poticaj drugima da uđu u projekt jer ono što je najveći benefit je upravo ta dodatna promocija kroz kanale Turističke zajednice, web stranicu, kampanje na društvenim mrežama koje ćemo raditi i slično. S obzirom na to da se u vrijeme pandemije javio porast kategorizacije kuća za odmor, vjerujem da možemo postati itekako važna destinacija što se tiče obiteljskog smještaja koji je sve traženiji i smatram da ćemo iz godine u godinu samo rasti po tom pitanju – poentirala je Škrinjar.
Korak dalje
Pomalo nezadovoljan atmosferom u dvorani koja je bila, kako je rekao, preblaga za ovako velik iskorak, krapinsko – zagorski župan Željko Kolar istaknuo je kako je Zagorje nekad bilo poznato po toplicama i hotelima što je bila razlika u odnosu na susjedne županije. U posljednjih nekoliko godina, stvari su se promijenile upravo u toj vrsti ponude. Svakako, velikog utjecaja je imala i pandemija koja je uzrokovala da se turistički objekti pune više nego ikad. To su destinacije koje se nalaze daleko od gradske vreve i koje krasi intiman karakter što se na području KZŽ itekako dobro iskoristilo pa u Zagorje stižu gosti iz Danske, Nizozemske i Belgije, gosti ‘dubljeg džepa’, koji dolaze ljeti i na području Zagorja ostaju minimalno tjedan dana. Dolaze ovdje kako bi pogledali sve ono što Zagorje nudi, a svoje vrijeme iskoriste i za posjet Zagrebu, Plitvičkim jezerima… Uglavnom, vole biti negdje stacionirani, imati ‘bazu’, a onda proći više onog što žele vidjeti u nekoliko županija. Dakako, kako je istaknuo Kolar, jasno je da kvaliteta i što veći broj zvjezdica rezultira većim interesom turista…
– Mi smo za sljedeću godinu, po prvi puta, kroz svoj proračun osigurali pola milijuna kuna za Turističku zajednicu KZŽ. Raspisat ćemo natječaj za male iznajmljivače, a jedan od uvjeta će biti da u svoj objekt uvedu sadržaje koji do sada nisu bili u ponudi. Konture natječaja su tu, 95 posto je posloženo, a natječaj ide van u veljači. U interesu nam je da dobijemo što više prijava i da možemo birati između sjajnih prijedloga i projekata koji se iz tog programa mogu financirati – prokomentirao je i najavio župan.
– Zna se dogoditi, u jeku turističke sezone na moru, da se gosti žale da su na internetu vidjeli predivne slike pansiona i kuća za iznajmljivanje, a kada su došli na lice mjesta da to nema nikakve veze s onim što su vidjeli, što su očekivali i platili. Ova tabla je osim potvrde kvalitete i potvrda da sve ono što se nudi, i stvarno postoji u ponudi sadržaja. To je ključno – kazao je i nastavio:
– S obzirom na sve zahtjevnije goste i na sve veću konkurenciju, moramo iskoristiti naše prednosti, a to je, između ostalog, očuvana priroda, blizina toplica, kao i naši muzeji. Postoji volja za suradnjom kako biste vi svojim posjetiteljima pružili veću mogućnost izbora, mi moramo biti spremni da im ponudimo sve, a na njima je da biraju – poručio je Kolar.
Vrijednost projekta
– Da sam gost, vjerujem da bi mi bilo interesantno vidjeti da ima oznaku jer to bi mi bila dodatna potvrda da je to ono što želim i što mogu očekivati i što ću dobiti za iznos koji platim. Naravno, cijena je malo viša, no to su sve kuće s minimalno tri zvjezdice. Tu su dodatni sadržaji poput bazena, hidromasažnih bazena, sauna, dječjih kutaka i slično, zapravo sve ono što današnji, moderni gost traži i očekuje. Vrijednost projekta je 200.000 kuna, a dio sredstava smo dobili od Hrvatske turističke zajednice – odgovorila je Sanja Škrinjar na naše pitanje što dobiva gost u kući s ovom oznakom, za razliku od kuća koje je nemaju.
Na kraju, valja dodati kako informacije o svojoj destinaciji gosti mogu dobiti kroz su promidžbene materijale, a tu je i ‘Zagorje card’ koju mogu svi iznajmljivači dobiti i imati na raspolaganju za svoje goste. Ona pruža popust od deset posto, u pojedinim kupalištima, restoranima…
– Kartica koju imamo duže vremena ovisi o samim iznajmljivačima koliko su je spremni ponuditi svojim gostima. Naša želja je da je svi nude svakome koji dođe. Radimo na jednom sustavu koji će imati kontrolu provedbe, kroz koji ćemo vidjeti, primjerice, da je gost bio u Muzejima Hrvatskog zagorja, posjetio restoran Villu Zelenjak… Dakle, iskoristio je taj bon za deset posto. Izuzetno nam je važno da vidimo da li se vratio natrag jer najdulji gost je onaj koji se vraća. Ovo je garancija kvalitete i usluge koja se pruža – zaključio je Kolar.
Oznaku kvalitete dobile su sljedeće kuće za odmor: ‘Hiža i vila’, ‘Sunrise hill’, ‘Villa Jakop Hof’, ‘Hygge hill’, ‘DoRoTA’, ‘Cvetkova hiža’, ‘Fančita’, ‘Diva’ i ‘Rukova hiža’, ‘DIVINUS HOLIDAY HOUSE’.