Nakon što su nekoliko dana zaredom na svojim društvenim kanalima dijelili priču o teletu po imenu Petra, koje traži svoju majku, ‘Prijatelji životinja’ konačno su otkrili o čemu se radi. Svojom novom kampanjom “Traži se kraljica” javno prozivaju jednu od najvećih hrvatskih prehrambenih industrija, ‘Belje’, odnosno njihov brend ‘Kravica Kraljica’. Kako navode, pogrešno je krave nazivati kraljicama, a onda im otimati djecu odmah po rođenju te ih ubijati nakon što im padne proizvodnja mlijeka.
– Potaknuti činjenicom da Belje uime brenda Kravica Kraljica javnosti priča bajke o tome da njihove krave žive kao kraljice, odlučili smo ispričati stvarnu verziju priče. Istina o kravama je brutalna i tužna, baš kao što je brutalna i tužna cijela mliječna industrija. Neosporno je da svaka mliječna farma kravama oduzima djecu kako bi mogla uzimati njezino mlijeko te da pritom iznimno pate i krave i telad. Neosporno je i da mliječna industrija ubija krave nakon što odsluže svoj ‘proizvodni vijek’ od prosječno četiri i pol godina, kao i muške teliće koji ne mogu davati mlijeko. Takav tretman nije nimalo ‘kraljevski’, zbog čega javno prozivamo Belje i tvorce brenda Kravica Kraljica. Cilj naše kampanje ‘Traži se kraljica’ jest upoznati potrošače s brutalnom istinom koja se krije iza kartona mlijeka u njihovu hladnjaku – poručili su ‘Prijatelji životinja’.
Kako navode, Belje sa svojom kampanjom “Kravica Kraljica” nije izuzetak u zavaravajućem marketinškom prikazu sretnih kravica, već je takvo obmanjujuće oglašavanje vrlo čest odabir među mljekarskim brendovima. No vrlo agresivnim marketinškim pristupom i prikazom krava kao sretnih kraljica otišli su najdalje od svih. Naime, nazivati kraljicama one koje uzastopce umjetno oplođuju, oduzimaju im djecu i naposljetku šalju u klaonicu krajnje je pretjerivanje i iznimno daleko od istine.
‘Prijatelji životinja’ stoga su poslali pismo predsjedniku Uprave Belja. Zamolili su ih za dopuštenje da snime rođenje i prvi dan telića na nekoj od njihovih mliječnih farmi kako bi zainteresiranoj javnosti dopustili da procijene sami odvajaju li se telići od svojih majki i je li takav tretman kraljevski. U pismu, koje se u cijelosti može pročitati na stranici kampanje, navode da ‘Belje’ ima odgovornost pobrinuti se za to da njihovi potrošači saznaju više o proizvodnji mlijeka koje piju.
– Smatramo da je vaša dužnost podijeliti s konzumentima pravu istinu o proizvodnji mlijeka, a ne obmanjivati ih nazivajući iskorištavajući odnos prema životinjama kraljevskim – izjavili su u pismu upućenom predsjedniku Uprave ‘Prijatelji životinja’.
Više o standardnim praksama na svim mliječnim farmama može se saznati na stranici ‘Traži se kraljica’ gdje će ‘Prijatelji životinja’ ujedno objaviti odgovor Uprave Belja na svoj upit.