Od pogačica sa sirom, krem juhe od buča do svinjeće potrbušine s bučinim sjemenkama, guščje jetre u tramincu, pačjih prsa u umaku od vina i grožđa pa sve do topličke kupališne torte i proste trnovečke makovnjače. Mi smo već ogladnili od samih naziva, a zamislite sad da sjedite u jednom od prekrasnih ambijenata ugostiteljskih objekata na području pitoreskne, oku ugodne i duši hranjive Varaždinske županije koja je sve – od Gaveznice do umjetne inteligencije, kako to voli reći varaždinski župan. Čak 16 restorana, nudit će lokalnu, izvornu, tradicijsku kuhinju, uz vrhunska vina i pića domaćih poljoprivrednih proizvoda u sklopu. Doživljaj koji osvaja i ispunjava, zar ne?
Mi ćemo reći da, jer bogatstvo i raznolikost koja je ili nastala iznenađujućom jednostavnošću pripreme i domišljatošću seoskih domaćica ili pak temeljem osobitog kulinarskog umijeća ono je što možemo nazvati autentičnim. Prema riječima idejnog začetnika cijelog projekta, Borisa Šimenca, prvi koraci manifestacije ‘Okusi tradicije’ bili su baš u Varaždinskoj županiji gdje već sutra počinju ‘Dani okusa varaždinskog kraja’, a trajat će do 19. ožujka.
– Mislim da ćemo i ovoga puta pokazati sve ono na što su ljudi možda i zaboravili, a to su tradicijska jela iz kuhinja naših baka spravljena od autohtonih namirnica, ali na jedan moderniji način. Svaki restoran pripremio je dva menija s tri slijeda koji će posjetiteljima po promotivnim cijenama pružiti sve ono zbog čega vole gastronomiju našega kraja – najavio je direktor Turističke zajednice Varaždinske županije Goran Mališ.

Varaždinski župan Anđelko Stričak istaknuo je kako jedno mjesto, županiju, čini gastronomija, prirodne i kulturne vrijednosti, manifestacije, tradicijski zanati, pa sport i kultura. Sve je to, ističe Stričak, cjelina bitna za turizam.
– Gastronomija je dio obilježja određenog kraja bez koje bi taj kraj bio kao ”jelo bez soli”. Kad uz to pridodamo naše prirodne i kulturne vrednote, manifestacije kroz koje njegujemo tradicijske zanate, običaje, kulturu, sport – dobijemo jednu cjelinu koja je bitna za razvoj našeg turizma. Smatram da smo kao županija uspjeli u tome, što dokazuje i sve veći broj posjetitelja. Tako smo prošle godine po prvi put prešli brojku od 200 tisuća noćenja, i mislim da je u tome veliku ulogu odigrala i naša gastronomija. Ako koja županija ima što za pokazati, onda je to Varaždinska županija, kao što samo istaknuo na predstavljanju nacrta Plana razvoja Varaždinske županije – od Gaveznice do umjetne inteligencije. Kada bismo takve znamenitosti htjeli vidjeti u Europi, trebali bismo putovati od Grčke do Islanda. Zato su ovakve manifestacije itekako dobrodošle, jer već sad radimo jedan sustav koji će biti nadogradnja svemu ovome što na području Varaždinske županije već postoji – poručio je Stričak.

– Projekt je krenuo prije sedam godina, a Varaždinska županija i Turistička zajednica VŽ glavna su potpora od početka. Naša je ideja bila da iz Varaždina potekne gastronomski projekt obzirom na obilježja koja mi kao županija imamo. S veseljem mogu kazati kako od ovog mjeseca više nije 11 već 12 županija uključeno u projekt, 130 ugostiteljskih objekata, nosioci standarda, čime smo dali mali doprinos očuvanju velike i bogate gastronomske baštine Hrvatske, ali i povećanju udjela tradicijskih jela u ponudi naših ugostitelja – objasnio je Šimenc i otkrio nam kako će svih 12 županija u studentom sudjelovati na nacionalnom festivalu ‘Okusi tradicije’ koji će uz gastronomsku ponudu u programu nuditi čak 50 raznih događanja vezanih i uz enogastronomiju. Cilj je daljnji razvitak projekta, a temelj su održivi razvoj, hrana, poljoprivreda, kultura i baština.

Ove godine u gastronomsku manifestaciju uključena su i dva nova ugostiteljska objekta –’Restoran Žmah’ u Općini Cestica i ‘Kavana Grofica Marica’ u Varaždinu, dok se ‘Zalogajnica Šanjek’ koja je već bila dio Okusa uz postojeći objekt u Ulici braće Radić uključila i sa svojim objektom na Trgu Slobode u Varaždinu.
– Drago mi je da je ‘Kavana Grofica Marica’ prepoznata kao gastro destinacija koja koristi autohtone namirnice, odnosno koja svojih posjetiteljima pruža da dožive tradicijske okuse naših jela – rekla je Nika Žganec, voditeljica PR i marketinga Ekos Cakes d.o.o. pozvavši ujedno sve da ih posjete tijekom trajanja manifestacije te uživaju u njihovim specijalitetima po promotivnim cijenama, a cijeli popis objekata u kojim možete pružiti rapsodiju okusa svojim nepcima možete pronaći OVDJE.

