Budući da još uvijek nisu dobili odgovor od Belja nakon što su ih zamolili za dopuštenje da snime rođenje i prvi dan telića na nekoj od njihovih mliječnih farmi, Prijatelji životinja, kojima su se pridružili i aktivisti Udruge Pobjede, u subotu su održali prosvjed ispred mliječne farme Belja u Mitrovcu.
Natpisima na transparentima poput „Krave se tretiraju kao biološki strojevi, a ne kao kraljice!” i „Stop lažnom marketingu” istaknuli su svoj stav da Belje brendom “Kravica Kraljica” i nazivanjem krava kraljicama obmanjuje javnost te skreće pozornost s brutalne istine koju krije mliječna industrija.
– Iako Belje u svojim objavama naglašava da se o njihovim kravama brinu dugogodišnji zaposlenici koji se trude tretirati ih kao kraljice, nepobitna je činjenica da te iste “kraljice” nasilno umjetno oplođuju, oduzimaju im djecu odmah po rođenju te ih ubijaju nakon prosječno četiri i pol godine, a njihovu mušku djecu još ranije. Sve to nije nimalo kraljevski! Takva praksa ista je u cijeloj mliječnoj industriji. Unatoč tome, Belje nameće potrošačima, kao činjenicu, ideju da njihove mliječne proizvode isporučuju sretne kravice. Na društvenim mrežama ističe da krave s njihovih farmi tulumare, žive u dvorcu, uživaju u prizoru proljetnica, leptira i lastavica, idu na godišnji odmor i sl. U cijeloj kampanji koristi metode antropomorfizacije stvarajući auru nevinosti oko svojih proizvoda. No kada bismo zaista usporedili krave s ljudima, vidjeli bismo da je ono što im čine zaista zastrašujuće. Neetično je i posprdno krave, koje su u osnovi ropkinje, stavljati u kontekst kraljica. Što je previše, previše je! – oštri su Prijatelji životinja.
Dodaju da Belje ima odgovornost pobrinuti se za to da njihovi potrošači saznaju više o proizvodnji mlijeka koje piju budući da o proizvodnji mlijeka i tretmanu kravica na mliječnim farmama građani znaju jako malo. To je, kažu, potvrdila i ulična anketa te istraživanje javnoga mnijenja iz kojega je vidljivo da samo 26,6 posto građana Hrvatske zna da je uobičajena praksa u proizvodnji mlijeka uzeti tele od majke odmah nakon rođenja, a samo njih 31,6 zna da krave proizvode mlijeko isključivo zato što su rodile, odnosno da bi nahranile svoju djecu!
Sa stavom Prijatelja životinja slaže se i većina građana: 85,1 posto javnosti smatra zavaravajućim da se mliječni proizvodi reklamiraju prikazom krava koje su sretne ili žive kao kraljice, ako tako u stvarnosti ne žive.
– Samo bi veganski proizvodi trebali sadržavati ilustracije i fotografije sretnih životinja – zaključuju Prijatelji životinja.
Pozivaju sve da na www.trazisekraljica.net pogledaju video s prikazom stvarnih praksi u industriji mlijeka i video ulične ankete te tako saznaju više o velikoj nepravdi prema kravama i teladi unutar mliječne industrije, i kako im pomoći.