Od “zanemarite to” do ovršenog računa: Donosimo priču Vesne Legac iz Stubičkih Toplica
KAO MIŠ U MIŠOLOVKI: Više od pet godina nakon prekida suradnje, stigla joj ovrha teleoperatera

Vesna Legac iz Stubičkih Toplica dobar je dio života živjela i radila u Americi kao psihologinja, a posebno se posvetila radu s mladima koji su se borili s raznim problemima. Potom se ponovno vratila kući, u Hrvatsku, gdje je još neko vrijeme nastavila raditi, također za dobrobit prvenstveno mladih, ali i njihovih obitelji. Međutim, nakon nekog vremena, za nju u sustavu više nije bilo mjesta i sada živi kao podstanar, uz minimalnu mirovinu, a ono s čime se sada mora boriti, gotovo je nevjerojatno. 

Sve je krenulo od problema koji se naizgled može vrlo lako riješiti, no za našu sugovornicu, pretvorilo se u noćnu moru. Naime, problem se javio zbog lošeg televizijskog prijema tvrtke ‘Optima’, pa je Legac odlučila prekinuti njihovu uslugu još 2017. godine. Iste je godine ugovorila uslugu s drugim operaterom s kojim je i dan danas i nema nikakvih problema. 

Loš signal 

Kako kaže, ona s tvrtkom ‘Optima’ nikada nije ni imala ugovorenu uslugu, nego je stvar počela tako što su korisnici bivše ‘H1’ mreže automatski prebačeni na ‘Optimu’ kada se mreža ‘H1’ ugasila. 

– Prije više od pet godina imala sam uslugu od ‘Optime’, no to nije bilo mojim odabirom. Problemi su počeli odmah jer nisam imala nikakav prijem. Za cijelo Zagorje je bio loš, a meni pogotovo jer sam ovdje ispod brda. Četiri puta su mi došli mijenjati prijemnike i na kraju mi je jedan pošteni tehničar rekao da nije problem do prijemnika niti do mojeg televizora, nego da je njihov prijem ovdje kod nas jednostavno loš. Otvoreno mi je to rekao – započela je Legac svoju agoniju.  

– Nazvala sam ‘Optimu’, rekla da imam strašno loš prijem i da ne želim više biti njihova korisnica. S njima ionako nisam imala ugovor jer smo samo bili prebačeni, i to je bilo gotovo. Oni su meni potom složili neki račun koji je bio van svake pameti, za sve to vrijeme kada ja nisam imala poštenog prijema. Dali su mi ga kao završni račun, iako na njemu nije pisalo da je završni, no ja sam ga uredno platila. To je bilo prije više od pet godina – prisjeća se.

Kako kaže, u tih pet godina nitko je iz ‘Optime’ ni za što nije kontaktirao. 

– Da sam imala kakav dug, valjda bi mi rekli. Ipak je to pet godina. E sada. U listopadu 2022. godine mi je iz ‘Optime’, koja je u međuvremenu postala ‘Telemach’, došla isprika da su zabunom neki račun poslali nekuda i da će ga povući jer im ništa ne dugujem, odnosno da dugujem 0,003 kune, a to je iznos kojeg zapravo ni ne možete platiti. Rekli su mi “zanemarite to”, i također su rekli da ako mi slučajno još nešto njihovo dođe, da to isto slobodno zanemarim – govori naša sugovornica.  

“Zanemarite to”

I došlo je. Od ‘Telemacha’, naslovljeno na njeno ime. No kako joj je bilo rečeno, a i s obzirom na to da je prošlo više od pet godina, ona je tu poštu zanemarila.

– Računala sam da je to ono na što su me upozorili da bi još moglo stići i što slobodno mogu zanemariti, pa jesam. Ja sam to doista zanemarila, niti ne znam gdje je taj papir sada. I kad ono, sjela mi je ovrha na račune, gdje god sam nešto imala, a nemam puno – kaže Legac čija je mirovina oko 400 eura, od čega polovica ode na stanarinu, a gdje su još režije, prehrana i ostalo. 

– Ovrha je bila oko 250 eura kada se sve zbrojilo, kada su se uračunale zatezne kamate, troškovi postupka i ostalo. Dakle, za to što su mi sami rekli da zanemarim ako stigne, sjela mi je ovrha – priča nam Legac.

S obzirom na to da joj ništa nije bilo jasno, najprije je kontaktirala ‘Telemach’, nekadašnju ‘Optimu’.

– Prvo sam im poslala sve što sam od njih dobila, uključujući onu ispriku koju su oni meni poslali u kojoj su naveli da zanemarim ako mi bilo što dođe. Sve sam im to poslala. Također, u razgovoru su mi rekli da to nije na njima, da se to tiče ‘Optime’. Pitam se kako je to moguće kada ‘Optima’ više ne postoji i kada je to sad ‘Telemach’? Onda su mi na kraju ipak rekli da odnesem sve što imam u prodajno mjesto u Zabok. Gospođa mi je tamo također rekla da to nema veze s njima nego s ‘Optimom’. Ja sam pojasnila situaciju, rekla da su me telefonski uputili k njima i pitala što mi drugo sada preostaje, na što mi je ona odgovorila u stilu ‘ma ništa ne trebate’. Usput, tada mi je nestala i ona ispričnica koja mi je stigla iz ‘Optime’ u kojoj su mi rekli da zanemarim ako mi išta njihovo dođe. Nosila sam to tamo u prodavaonicu kao dokaz, original i kopiju, i sada nemam niti jedno – govori nam. 

Putem maila se u ‘Telemachu’ raspitivala jesu li zaprimili ikakve njene dokumente na što je dobila potvrdan odgovor, no nisu joj naveli što je sve točno zaprimljeno. Također, dodali su da će se to sada neko vrijeme razmatrati. 

– Ne razumijem kako jedna nova firma može tako početi raditi s ljudima? Ja sam sada ovršena, sredstva su mi s računa skinuta, oni su rekli da se cijeli taj slučaj razmatra, no ja mislim da te novce više nikada neću vidjeti. Ne vjerujem da će oni odjednom uvidjeti svoju grešku i vratiti mi novac. A ja ponavljam da nisam dužna i nisam bila dužna, ali nikog za to nije briga – govori naša sugovornica. 

Ignoriraju upite

– Postojao je i jedan period kada se moglo ići na tužbu i tražila sam pomoć kako bi dobila odvjetnika što povoljnije jer ga doista ne mogu sama platiti, no dok sam ja do odvjetnika došla, već je prošao rok – dodaje Legac. 

Vlasnik kuće u kojoj stanuje živi u Njemačkoj i rijetko dolazi, a ova situacija s operaterom nikako nije njen jedini problem. Naime, kuća je podijeljena na dva stana, a brojila nisu odvojena. Legac je zbog toga u nekoliko navrata ‘zapela’ s računima drugih stanara, a što je završilo tako da ih je morala platiti, inače bi je isključili.

– On se ponaša kao da se to njega ne tiče, kao da nema ništa s tim. Ja ga zvati ne mogu jer mi je to preskupo. On jako dobro zna da se ovdje treba mnogo toga riješiti, ali on, kada se spomene bilo kakav novac, on zanijemi, a on bi trebao platiti sve ove račune za koje ja nisam odgovorna. Ono što mi sada preostaje je da sudski zatražim od vlasnika kuće da se sva brojila odvoji jer ja više ne želim plaćati nešto što nije moje ili plaćati nešto sama što nisam sama potrošila – dodaje ogorčeno i zaključuje kako se osjeća kao miš u mišolovki.  

U vezi ovog slučaja smo kontaktirali i Telemach. Prvi upit smo poslali 23. svibnja, no nismo dobili odgovore, pa smo upit ponovili 1. lipnja. Odgovore i dalje čekamo, pa ćemo ih objaviti čim ih dobijemo. 

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike