Zbog problema u Centralnom zdravstvenom informatičkom sustavu (CEZIH) građani u ljekarnama ni danas ne mogu podići lijekove putem eRecepta, a nisu dostupni ni eUputnice, niti eNalazi, stoji u obavijesti HZZO-a, prenosi Index.
– Trenutno postoji problem u radu CEZIH-a (dohvat eRecepta, eUputnica, dostava eNalaza). Intenzivno radimo na otklanjanju – stoji u obavijesti HZZO-a koja od jučer stoji na stranicama CEZIH-a.
U ranijoj obavijesti stoji i da od petka od 12 sati do ponedjeljka 2. listopada do 10 sati neće biti dostupne prekogranične usluge eRecepta i sažetka o pacijentu. Tijekom ponedjeljka 2. listopada iza 10 sati mogući su povremeni prekidi u dostupnosti usluga.
Sustav je pao jučer oko podneva, javili su Indexu liječnici. CEZIH je ključni softver koji povezuje HZZO, zdravstvene institucije, ljekarne, laboratorije te ugovorne privatne prakse. Liječnici i ljekarnici zbog toga ni jučer većinu dana pacijentima nisu mogu izdavati uputnice za preglede i recepte za lijekove. Lijekove nisu mogle izdavati niti ljekarne, a uputnice nisu bile vidljive u bolnicama, tako da neki pacijenti nisu mogli ni na zakazane pretrage.
Iz HZZO-a su i jučer poručili da rade na uklanjanju problema. No problem niti danas nije riješen.
CEZIH je središnji sustav hrvatskog zdravstva u kojem se pohranjuju zdravstveni podaci pacijenata i informacije nužne za standardiziranu obradu na primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene zaštite. Dio je sustava u ordinacijama opće, odnosno obiteljske medicine, ljekarnama, laboratorijima primarne zdravstvene zaštite, specijalističko-konzilijarnim ordinacijama i bolničkim jedinicama za centralno naručivanje pacijenata.
Vlasnik CEZIH-a je Ministarstvo zdravstva, a operator središnjeg dijela tog integralnog informacijskog sustava je HZZO. Moderniziranu okosnicu sustava CEZIH čini skup Oracle proizvoda, no s obzirom na dug period tijekom kojeg se CEZIH izgrađivao, a riječ je o 15 godina i nizu nadogradnji, sastoji se i od niza drugih tijesno isprepletenih tehnologija. CEZIH je kao centralni sustav u funkciji od 2011. godine.
CEZIH u srpnju ove godine čak pet dana nije radio. Iz HZZO-a su tada rekli da je do pada sustava došlo nakon neuspješne nadogradnje programa te su tvrdili da su samo neki imali problema s CEZIH-om.
– Pojedini zdravstveni djelatnici imali su od četvrtka 13. srpnja poteškoće pri sigurnosnom spajanju na sustav CEZIH, nakon sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje na pristupni sustav vanjskih korisnika CEZIH-a (Centralni zdravstveni informacijski sustav). Redovnim apliciranjem posljednje verzije CISCO AnyConnecta Secure Clienta nastali su navedeni problemi – priopćili su tada iz HZZO-a.