ŠOK IZ NJEMAČKE: Izjava direktora Volkswagena odjeknula kao eksplozija nuklearne bombe - slijede velike promjene za Polo, Golf, Passat...

‘Nismo više kompetitivni kao VW brand’

Objavljeno: 28.11.2023. zagorjeinternational

Glavni izvršni direktor VW-a za proizvodnju putničkih automobila Thomas Schafer, na jučerašnjem je skupu voditelja prodaje u Wolfsburgu izrekao ono što je već neko vrijeme očigledno, ali je ipak u njemačkoj javnosti odjeknulo kao detonacija nuklearne bombe, i to bačene na simbol njemačkog gospodarskog uspjeha.

– S mnogim od naših ranijih struktura, procesima i visokim troškovima mi više nismo kompetitivni kao VW brand – kazao je Schafer, prenosi Jutarnji list.

Ne treba posebno objašnjavati da su VW vozila u nekim državama, pa tako i u ruralnoj Hrvatskoj, desetljećima predstavljali ne samo prvi izbor kod kupovine automobila, nego i jedini izbor, pa će izjava o nekompetitivnosti Pola, Golfova, Passata, Tiguana… biti dočekana sa zrnom skepse, ali sasvim je sigurno da slijede krupne promjene. Schafer želi doći do onoga što on ocjenjuje kao kompetitivnost kroz niz rezova.

Razotkrivanje problema VW-a dodatni je udarac “semafor koaliciji“.

– SPD i Scholz potpuno krahiraju! Nijedan kancelar u INSA-i nikada nije bio tako loš. Na ljestvici popularnosti samo je nekoliko političara iza Scholza – prenosi Bild rezultate INSA ankete.

Inače, glasnogovornicima VW bilo je bitno pojasniti za njemačke novine Bild kako se Schafer nije najpreciznije izrazio. Tvrde da se izjava “nismo kompetitivni“ nije odnosila na VW brand (iako je Schafer točno tako rekao) nego na administrativne troškove, troškove rada u Njemačkoj i razinu produktivnosti.

– Stoga će VW provesti program poboljšavanja performansi – poručuje glasnogovorništvo VW-a, koje ipak nije puno promijenilo dojam Schaferove izjave.

Bilo kako bilo, svima je jasno da će VW, bez obzira na to što je kompanija koja je tijekom desetljeća gomilala milijarde eura zarada i profita, ipak morati putem kojim su krenuli drugi proizvođači. U Tesli su, primjerice, već značajno reducirali produkcijske troškove te sada imaju daleko više profite po prodam vozilu. Na dizanju kompetitivnosti kroz rezanje troškova rade i drugi veliki konkurentni VW-a, poput Stellantisa i Renaulta. Oni su već pokrenuli svoje programe štednje.

Intrigantno je da se u VW-u raduju što imaju značajan broj starijih radnika koji će odlaskom u mirovinu olakšati muku otpuštanja radnika. Direktor ljudskih resursa VW-a Gunnar Kilian posebno je istaknuo instrument djelomičnog umirovljenja kao kartu na koju igraju. Kilian je priznao da će veći dio ušteda unutar VW-a doći kroz druge vrste mjera, a ne kroz umirovljenje ili otkaze.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba