U želji da potakne mlađe generacije na razmišljanje o održivosti i odgovornom ponašanju prema okolišu, posebno kad je riječ o recikliranju i uporabi staklene ambalaže, tvrtka Vetropack Straža d.d. s ponosom je organizirala drugi po redu natječaj Vetro Challenge, a 12. prosinca održano je i završno događanje.
Šest najboljih projekta
Natječaj je obuhvatio osnovnoškolce od 5. do 8. razreda iz Krapinsko – zagorske, Varaždinske i Međimurske županije, a za samu završnicu odabrano je šest najboljih projekata i to iz osnovnih škola iz Huma na Sutli, Konjščine, Kotoribe, Kumrovca, Kuršanca i Svetog Jurja na Bregu.
Odabrani projekti ponudili su odgovor na sljedeće izazove: Osmisliti maskotu za promociju recikliranja stakla i pripadajuće promotivne materijale, kako povećati recikliranje svih vrsta otpada u školi, kako potaknuti stanovnike lokalne zajednice da više odlažu rabljenu staklenu ambalažu u spremnike za recikliranje te kako više zainteresirati roditelje za teme otpada i okoliša?
Svoje projekte škole su predstavile na završnici natječaja u Vetropack Straži u Humu na Sutli.
Prezentacije timova otkrile su entuzijazam i kreativnost mladih inovatora, a bile su i pravi izvor informacija. Uz opće statističke podatke, timovi su koristili i one koje su sami prikupili u svojim školama istraživanjem i anketama. Ovaj pristup ne samo da je ojačao uvjerljivost njihovih projekata, već je pokazao i njihovu sposobnost sustavnog pristupa i analize problema.
O odabiru najboljih prezentacija odlučivala je komisija čiji su članovi bili nacionalna koordinatorica projekta eko-škola Anita Šetić, direktorica Poduzetničkog centra Krapinsko – zagorske županije Helena Matuša i voditelj sigurnosti i zaštite u Vetropack Straži Nenad Horvat.
Važnost očuvanja okoliša
Iako su morali odabrati tri najbolja projekta, članovi komisije istaknuli su kako su svi timovi bili pobjednici jer ne samo da su prepoznali važnost očuvanja okoliša, već su i spremni poduzeti konkretne korake kako bi promijenili svijet na bolje.
Prvo mjesto osvojio je tim iz Osnovne škole J. Horvata Kotoriba, drugo tim iz Osnovne škole J. Broza, Kumrovec i treće tim iz Osnovne škole Kuršanec.
Uz nagrade za timove (pametni sat, bežične slušalice i prijenosni zvučnik), škola pobjedničkog tima dobila je vrijednu nagradu – 1000 eura.
U sklopu završnog dana, učenici su prvi u Hrvatskoj imali priliku fotografirati se na fascinantnoj 3D umjetničkoj instalaciji koja prikazuje proces recikliranja stakla i naučiti više o kružnom toku stakla. Instalacija je dio kampanje #EveryLastBottle koju je pokrenulo europsko udruženje staklarske industrije FEVE.
Uspješan model
Vetro Challenge pokazao se kao uspješan model suradnje između poslovnog i obrazovnog sektora, potičući mlade inovatore da razmišljaju o održivim rješenjima za izazove današnjice. Ovaj projekt nije samo natjecanje; to je platforma koja potiče mlade inovatore da prepoznaju izazove kao prilike za promjenu i razvijaju rješenja koja će pozitivno utjecati na društvo i okoliš.
Vetropack omogućuje uživanje u hrani i piću na siguran, elegantan i odgovoran način.
– Staklo smatramo najodrživijim ambalažnim rješenjem i savršenim materijalom za sigurno pakiranje hrane. Njegujemo holistički pristup pružanju usluga kupcima i tako podržavamo kupce u optimizaciji njihovih lanaca vrijednosti te time jamčimo sigurnost potrošača. Naša odlika su dugoročni i bliski poslovni odnosi. Ponašamo se odgovorno prema okolišu i ekonomično te u skladu s time težimo minimalnom ugljičnom otisku duž čitavog opskrbnog lanca. Zalažemo se za recikliranje jer smatramo da je to ključ za optimizaciju životnog ciklusa proizvoda – poručili su iz tvrtke.
Vetropack grupa jedan je od europskih vodećih proizvođača staklene ambalaže za hranu i pića s oko 4000 zaposlenih i godišnjim prihodom od 899,4 milijuna švicarskih franaka (2022.). Vetropack ima najsuvremenije tvornice te prodajne i distribucijske urede u Švicarskoj, Austriji, Češkoj, Hrvatskoj, Slovačkoj, Ukrajini, Italiji, Republici Moldovi i Rumunjskoj.