Neki još nisu ni raskitili božićna drvca, a u nekim trgovinama već se mogu vidjeti dekoracije za Uskrs. U jednoj zagrebačkoj trgovini tako se mogu naći šareni zečevi, jaja i ostali uskrsni detalji, piše Index.
Ove godine katolički Uskrs pada na 31. ožujka, nešto ranije nego prethodnih godina. Također u ponudi su i ukrasi za Valentinovo.
Psihologinja Catherine Jansson-Boyd objasnila je ranije kako neki ljudi mjesecima unaprijed kupuju ukrase.
– Ljudi misle: Oh, pa ovo je sada jeftino i na akciji pa, ako kupim sada i spremim, neću morati misliti o tome i kupovati kasnije, kada će mi trebati još gomila stvari’ i još se uvjeravaju da rade praktičnu stvar, ali zapravo ne rade – započela je psihologinja i potom nastavila s objašnjenjem:
– Trgovački lanci to rade upravo zato da natjeraju kupca da misli da radi praktičnu stvar, ali ne radi je. Ako počnete kupovati stvari tri mjeseca prije blagdana, pogotovo one koje se jedu, do tih blagdana ćete ih vjerojatno konzumirati i onda ćete ponovo završiti u dućanu i kupiti nove – pojasnila je.
Psihologinja je objasnila kako dućani ne forsiraju Božić ili Uskrs, već kako se radi o nečem drugom.
– Nije da trgovački lanci forsiraju Božić ili Uskrs u listopadu ili siječnju, to se događa isključivo zbog toga da natjeraju ljude da malo-pomalo kupuju stvari s blagdanskih akcija, i to kako bi potrošili dvostruko od predviđenog – zaključila je Jansson-Boyd.