Nakon što je ZET nabavio 11 polovnih niskopodnih tramvaja iz Njemačke, počelo se pisati i o stanju u autobusnom dijelu voznog parka, koji nije baš u najboljem stanju.
Večernji list pisao je o lošem stanju u autobusnoj garaži gdje okosnicu čine primjerci stari 15-ak godina koji su prešli i do milijun i pol kilometara. Stanje je donekle ublažila nabava stotinjak novih autobusa prošle godine, ali autobusi svakodnevno ostaju u kvaru. Stoga se u ZET-u planira krenuti u nabavu čak 130 autobusa.
Nabava će se financirati iz EU fondova
– Time će se pokrenuti jedan od najznačajnijih projekata što se tiče javnog prijevoza u Zagrebu, a riječ je o procesu dekarbonizacije. Planira se nabaviti do 100 autobusa na alternativni pogon, a što će pratiti i izgradnja potrebne infrastrukture. Nabava će se financirati iz EU fondova pa je potrebno pričekati poziv resornog ministarstva. Kako bismo u međuvremenu osigurali održivost voznog reda poglavito na najopterećenijim autobusnim linijama, u proračunu za ovu godinu osigurano je šest milijuna eura za nabavu tridesetak rabljenih, većinom zglobnih autobusa – kažu iz ZET-a.
Iz Ministarstva prometa ranije su potvrdili da će poziv biti raspisan početkom ove godine. Do dolaska električnih ili autobusa na vodik bit će potrebno oko dvije godine, dakle oni bi na ulice mogli početkom 2026.
– Kako bismo u međuvremenu osigurali održivost voznog reda, poglavito na najopterećenijim autobusnim linijama, u proračunu za ovu godinu osigurano je šest milijuna eura za nabavu tridesetak rabljenih, većinom zglobnih autobusa – navode u ZET-u i dodaju kako će rabljeni autobusi stići do ljeta.