Otkako je 2018. drugi najveći proizvođač traktora na svijetu – indijski TAFE, kupio brend i tehničku dokumentaciju IMT-a, manje se govori o sudbini tvornice, a više o njenoj imovini. Nove vlasnike dobila su i imanja IMT-a, no proizvodnja je opstala, ali u drugom obliku, piše Poslovni dnevnik.
Kada je 2021. prodan kompleks IMT-a u Zemunu, ABL Solvent je za 77 zgrada i zemljišta platio oko 70 milijuna eura, a na tom mjestu niče stambeno-poslovni kompleks. Tri godine ranije indijski TAFE platio je oko 550.000 eura kompletan brend IMT i pravo korištenja te tehničku dokumentaciju.
Prema riječima Slobodana Petrovića, dugogodišnjeg direktora IMT-a, a danas direktora operacija u novoj tvrtki starog imena, većina dijelova proizvodi u Indiji, dok se sklapanje obavlja u Srbiji. – Na tom poslu je angažirano deset ljudi, a godišnje prodamo 350 do 400 traktora, što je naravno daleko manje od tehničkih potreba naše poljoprivrede – kaže Petrović za Biznis.rs.
Traktori IMT by TAFE i dalje drže oko 13 posto tržišta, a sugovornik naglašava da nije riječ ni o nostalgiji ni o pukoj navici, već o čistoj računici domaćih kupaca.
– U velikom dijelu zemlje postoje mala gospodarstva kojima ne trebaju veliki traktori. Konsolidacija se dogodila u Vojvodini, gdje se prodaju traktori velike snage od 300 do 400 konjskih snaga, jer ako imate tisuće hektara, takvi vam strojevi trebaju. Južno i zapadno od Save i Dunava, kao i podno Fruške gore gdje su voćnjaci i vinogradi, potrebni su traktori manje snage, okretniji i pristupačniji – objašnjava Petrović.
Također razbija mit da je to navika.
– Naši poljoprivrednici znaju sami popraviti stroj ako se slučajno nešto dogodi, relativno lako i brzo, zatim ima još dosta mehaničara koji znaju raditi s takvim traktorima, a ima i dosta trgovina koje prodaju dijelove – ta podrška je jedan od glavnih razloga zašto se ljudi odlučuju za IMT traktore – kaže Petrović.
TAFE, kako ističe, prodaje traktore pod brendom IMT u Srbiji, uključujući Kosovo, kao i u Republici Srpskoj.
– Indijska tvrtka dovršava homologaciju traktora prema europskim standardima, a do sljedeće godine očekuje se početak prodaje u Hrvatskoj i Sloveniji – kaže Petrović.
Na pitanje koliko se novi modeli s markom IMT razlikuju od “starih” traktora, odgovara da su gotovo identični.