Mnogi rabljeni automobili uvoze se iz jedne u drugu državu kako bi se zadovoljila lokalna potražnja za vozilima. Njemačka, Francuska, Belgija i Italija najveći su izvoznici automobila u Europi, opskrbljujući ostatak kontinenta polovnim vozilima. Međutim, automobili iz ovih država imaju svoje nedostatke, piše Glas Podravine.
Najnovije istraživanje, koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical, otkrilo je da mnoga vozila uvezena u Hrvatsku imaju vraćenu kilometražu i oštećenja iz prošlosti.
CarVertical je analizirao izvješća o povijesti vozila koja su korisnici platforme zatražili tijekom 2023. godine i uračunao one s podatcima o povijesti iz drugih država. Čak 39,7 posto svih uvezenih automobila provjerenih na CarVerticalu u Hrvatskoj prošle godine došlo je iz Njemačke, njih 15,6 posto iz Francuske, 13,3 posto iz Italije, također 13,3 posto iz Belgije te 5,2 posto iz Austrije.
I dok četiri od deset automobila u Hrvatsku stiže iz Njemačke, 3,4 posto njih imalo je vraćenu kilometražu, a 22,8 posto bilo je oštećeno u prošlosti. Izmjene na brojaču kilometara imalo je i 3,3 posto automobila iz Francuske, a manja ili veća oštećenja pretrpjelo je njih 41,2 posto. Od pet najvećih izvoznika u Hrvatsku, najmanje oštećenja imaju talijanski automobili – njih 13, 1 posto. Međutim, 4,8 posto vozila imalo je vraćenu kilometražu.
– Njemačka je najveći izvoznik rabljenih automobila u Europi. Budući da zemlja ima dobro razvijenu cestovnu infrastrukturu, izvozi mnogo luksuznih automobila i dizelaša s velikom kilometražom. Ljudi također vjeruju i da Nijemci posvećuju više pažnje održavanju automobila. No, kada se rabljena vozila prebace na vlasnike u stranim državama, neke informacije, kao što je povijest servisa ili čak kilometraža, mogu se izmijeniti, čime se povećava rizik – kaže stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u CarVerticalu Matas Buzelis.
Kupci mogu kupiti uvezeni automobil izravnom kupnjom željenog modela sa stranica stranih oglasnika ili putem tvrtke specijalizirane za usluge uvoza. U tom slučaju, tvrtka se pobrine za sve dokumente i dostavlja automobil na kućni prag kupca.
Drugi način jest kupnja automobila, koji još nije registriran na domaćem tržištu, u Hrvatskoj. U ovom slučaju kupac mora samostalno registrirati vozilo i proći tehnički pregled.
– Postoji i treća, ujedno i najrizičnija opcija. Kupac može u potpunosti propustiti činjenicu da je automobil uvezen u Hrvatsku jer je već bio registriran i prodao kao vozilo bez povijesti u stranim državama. Ponekad prodavači ne obavijeste kupca o prošlosti vozila – objašnjava Buzelis.
Iako širok izbor uvezenih automobila može potaknuti kupce da donesu spontanu odluku, važno je upoznati se s poviješću automobila kako bi se mjesecima kasnije izbjegla neugodna iznenađenja.