Šezdeset godina nakon što je zaživio, maleni komunistički istočnonjemački automobil Trabant 601, koji se proslavio u vrijeme pada Berlinskog zida, traženi je oldtimer, a cijena mu brzo raste, prenosi Index.
– Prosječna cijena dobro očuvanog Trabanta 601 porasla je na oko 7300 eura – rekao je stručnjak Gerd Heinemann iz njemačke tvrtke BBE Automotive.
Nevjerojatan je to obrat za krhak automobil koji je nekoć bio globalni predmet podsmijeha zbog slabašnog dvotaktnog motora i oblaka smrdljivih ispušnih plinova iza sebe. Trabant 601 postao je ikona 1989. godine kad su se stotine automobila počele kotrljati preko granice između tadašnje Istočne i Zapadne Njemačke.
No mnoge druge ljubitelje automobila teško će oduševiti Trabantove 23 konjske snage, njegovo zračno hlađenje, ‘vrtoglava’ maksimalna brzina od 100 kilometara na sat i karoserija od plastike..
Privlačnost mu zato leži u dva velika, okrugla prednja svjetla koja mu daju simpatičan izgled kao u crtanim filmovima.
Trabi 601 prodan je u više od 2,8 milijuna primjeraka i proizvodio se sve do 1991. U tipičnoj pastelno plavoj, polarno bijeloj ili zelenoj boji mogao se vidjeti u akciji od istočnog Berlina do sjevernog otoka Rügena. U 2014. bilo ih nešto više od 32.000, a lani je premašena brojka od 40.000. Četiri petine ih je na istoku zemlje.
Za to što u Njemačkoj ima sve više trabanata, zaslužan je ponovni uvoz, objašnjava stručnjak Heinemann. Mnogi su automobili vraćeni iz bivših komunističkih zemalja poput Poljske i Mađarske, gdje su nekoć također bili česti.
No, ne dijele svi entuzijazam ljubitelja Trabanta. Njemačka ekološka organizacija Deutsche Umwelthilfe zabrinuta je zbog ispušnih plinova dvotaktnih motora. Automobil radi na ekološki neprikladnu mješavinu ulja i benzina i, naravno, nema katalizator za izgaranje štetnih emisija.