NOVE INVESTICIJE: Hrvatske ceste ulažu ogroman novac u Zagorje

“Imamo dva prometna propusta u Gornjoj Stubici, ali omogućit ćemo pješacima da prolaze sigurno uz pješačku stazu”

Objavljeno: 15.04.2024. zagorjeinternational

Danas je u vijećnici Općine Gornja Stubica održana konferencija za novinare povodom nastavka radova na rekonstrukciji/modernizaciji državne ceste D307 od željezničkog prijelaza u Gornjoj Stubici do naselja Banšćica.

Medijima su se obratili načelnik Gornje Stubice Jasmin Krizmanić, član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić, saborski zastupnik i gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović te saborski zastupnik Predrag Štromar . Podršku je dao i načelnik Kumrovca Robert Šplajt.

Načelnik Gornje Stubice Jasmin Krizmanić upozorio je na prometne probleme u toj općini.

– Imamo dva propusta, to su potok Mesečaj i Slani potok, granica između Gornje i Donje Stubice. Imamo dosta problema s ta dva propusta jer su nogostupi napravljeni tako da pješaci moraju sići s nogostupa. Isti problem je s državnom cestom D307, gdje nema ni s jedne ni s druge strane izgrađen nogostup i cesta je u dosta lošem stanju, postoji bojazan da vozilo naleti na pješaka. Stoga je nužna sanacija te dionice – kazao je Krizmanić.

Ulazi se u plan nabave

Član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić izložio je detalje ulaganja HC-a na području Gornje Stubice.

– Kad se dobije građevinska dozvola, tada će dva navedena propusta ići u proširenje što će pak omogućiti pješacima da prolaze sigurno, uz pješačku stazu. Očekujemo da ćemo uskoro dobiti građevinsku dozvolu, to onda ulazi u plan nabave Hrvatskih cesta i očekujemo da ćemo tijekom 2025. godine to realizirati, ako će ići sve po planu. Nadalje, imamo tu i cestu prema Mariji Bistrici koja je dosta prometna i nesigurna za pješake. Hrvatske ceste su u fazi projektiranja navedene dionice, a radi se o nešto manje od 15 kilometara ceste vrijedne oko 14,4 milijuna eura. Nakon ishođenja svih dozvola, ulazi se u plan nabave, a nakon toga se očekuje i sama realizacija, odnosno obnova – rekao je Leverić.

Dodao je i da je na radnom sastanku u Gornjoj Stubici bilo riječi i o klizištima koja se nalaze na spomenutoj državnoj cesti prema Mariji Bistrici.

– To je vrlo problematično područje s dosta potencijalnih klizišta. Krenut ćemo u pripremu dokumentacije da se paralelno i navedena klizišta počnu sanirati – dodao je Leverić.

Nove investicije

Od ukupno milijardu i 400 milijuna eura koliko iznosi investicijski ciklus Hrvatskih cesta do kraja 2030. godine, oko 30 posto odlazi na sjever Hrvatske, odnosno, Međimursku, Varaždinsku i Krapinsko – zagorsku županiju.

– Posebno moram istaknuti da ćemo u drugoj polovici travnja, a najkasnije početkom svibnja, otvoriti ponude za brzu cestu od Zlatar Bistrice do Marije Bistrice, a što je projekt od oko 52,5 milijuna eura. Cesta je dužine 2,7 kilometara, a uz to tu je i 1,3 kilometra pristupnih cesta – rekao je Leverić.

U roku od nekoliko tjedana donijet će se i odluka za dionicu Zlatar – Zlatar Bistrica dugačku nešto više od 3 kilometara, a investicija je vrijedna oko 3,5 milijuna eura.

– Također, završavamo i dionicu Velika Ves – Krapina, dionica dugačka oko 2,36 kilometara, a rok nam je u listopadu. Radovi su tijeku, a njihova je vrijednost oko 7,71 milijun eura. Ako se tu pripoji i već dovršena dionica od Zaboka prema Krapini, blizu smo cifri od preko 30 milijuna eura, a sve su to iznosi bez PDV-a. Ukupno se tijekom Vlade premijera Plenkovića ovdje uložilo preko 100 milijuna eura – istaknuo je Leverić.

Gregurović prozvao bivšu vlast

Gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović slikovito se posjetio dolaska prvog ‘yugića’ u selu te je ustvrdio kako danas dinamika života zahtjeva da svaka kuća ima barem jedan automobil i zbog toga se teži infrastrukturno zadovoljiti sve potrebe.

– Kad pogledamo ulaganja u cestovnu infrastrukturu u županiji za vrijeme SDP-ove Vlade i trenutne, rezultati su nemjerljivi. Brza cesta bi povezala sjever Hrvatske odnosno Varaždin i Krapinu što je izuzetno dobro jer trenutno gravitiramo Zagrebu zbog bolje povezanosti, a u Varaždinu imamo mnoge institucije koje se ne koriste samo zbog loše infrastrukture – ustvrdio je Gregurović dodajući kako priča oko brze ceste seže u vrijeme prije nego je on postao gradonačelnik te sad napokon kreće logičnom sjevernom trasom čime će povezati najjači gospodarski bazen u Humu na Sutli.

Ovom prilikom Gregurović se osvrnuo i na brzu cestu do Marije Bistrice.

– Isprva je bila projektirana kao četverotračna, počela se graditi kao dvotračna pa su se mijenjali izlazi i na kraju je sadašnja uprava Hrvatskih cesta morala uložiti 30 milijuna eura za sanaciju klizišta Bračak. Prošle godine je predsjednik Vlade Andrej Plenković povodom Dana općine obećao nastavak izgradnje te sad 20. travnja predstoji otvaranje ponuda – kazao je Gregurović dodavši kako oni koji sad obećavaju cestu su samo preslikali ono što se već događa. Uz to, zahvalio je Predragu Štromaru na njegovom zalaganju kao ministru i kasnije saborskom zastupniku za ove projekte.

Saborski zastupnik Predrag Štromar pohvalio je načelnike Šplajta i Krizmanića.

– Čestitke načelnicima Šplajtu i Krizmaniću na svemu tome što radite oko brige za sigurnost u prometu vaših građana, vidim da ste puno napravili u zadnjih nekoliko godina u svojim općinama, da se razlikuju, da su kvalitetnije, ljepše i sigurnije. Hvala i Hrvatskim cestama koje su opet vratile fokus na sjever Hrvatske, očekujem da krene poveznica od Varaždina do Đurmanca, ona je ugovorena i to će sigurno puno značiti za mnoge mještane sjevera. Hvala načelnicima Šplajtu i Krizmaniću na podršci za još jedan moj mandat u Saboru – poručio je Štromar.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba