Oko trećine građana Hrvatske, njih 34 posto, zamjećuje poboljšanje vlastite financijske situacije unatoč inflaciji koja ostaje glavna briga, pokazalo je u ponedjeljak objavljeno Mastercardovo istraživanje MasterIndex, prema kojem ispitanici navode kako u prosjeku imaju mjesečni prihod od 1035 eura, prenosi Poslovni dnevnik.
Istraživanje je pokazalo i pad pesimizma kada je riječ o budućnosti. Tek 15 posto ispitanika očekuje pogoršanje svoje financijske situacije, što je pad u odnosu na prethodnu godinu. S druge strane, čak 35 posto svih ispitanika očekuje poboljšanje svojih financija, a optimizam raste pogotovo među mlađom populacijom – među ispitanicima u dobi od 18 do 29 godina taj postotak raste na 44 posto, navodi se.
Prema procjenama samih ispitanika, iznos svih redovnih i dodatnih prihoda mjesečno iznosi 1035 eura, a s najviše novca raspolažu oni od 40 do 49 godina, 1224 eura, a značajno manje, sa 751 eurom, oni u dobi od 18 do 29 godina, dok je 13 posto ispitanika reklo da nema nikakva raspoloživa sredstva.
Najveći dio prihoda se troši na hranu i piće, prosječno 234 eura mjesečno po ispitaniku, odjeću i obuću, 113 eura, zatim na kredite, 86 eura, te štednju i ulaganja, 72 eura.
Paralelno, 83 posto građana je ustvrdilo da su poremećaji na tržištu i inflacija utjecali na povećanje mjesečne potrošnje u kućanstvu. Više se troši na prehrambene namirnice za pripremu kod kuće (68 posto), a najveći je porast u odnosu na prošlu godinu vidljiv u kategorijama putovanja i restorana na koje sada više troši 45 posto ispitanika.
Građani su pronašli načine za uštedu kroz kupnju na akcijama (93 posto) i usporedbu cijena (88 posto). Istovremeno, 74 posto smatra da nije vrijeme za veća ulaganja, primjerice kupnju stana ili automobila.
Direktorica Mastercarda u Hrvatskoj Gea Kariž je izjavila da je optimistični pomak koje pokazuje MasterIndex potvrđen i istraživanjem Experience Economy provedenim u siječnju u nizu zemalja, pa tako i u Hrvatskoj.
-Prema rezultatima, kako Hrvati postaju optimističniji u pogledu svoje financijske budućnosti, vidimo i porast potrošnje na iskustva. Tako će ove godine 57 posto građana trošiti na putovanja, glazbene festivale i gastronomske avanture više nego prošle godine – rekla je Kariž u izjavi koja se prenosi u priopćenju.