Policija savjetuje:
Koristite zaštitnu opremu, poštujte dopuštena ograničenja brzine i prilagodite vožnju uvjetima na cesti!

Sunčano i toplo vrijeme pogodovalo je mopedima, motociklima i drugim prijevoznim sredstvima, koji zbog povećanog sudjelovanja u prometu sudjeluju i u većem broju prometnih nesreća.

Vozači i putnici motocikala, mopeda i drugih prijevoznih sredstava (monocikli s motornim ili električnim pogonom, segwayi, hoverboardi, skuteri s motornim ili električnim pogonom i slično) često su žrtve drugih nesavjesnih vozača drugih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju svoju sigurnost, odnosno sigurnost svih drugih sudionika u prometu. No, najčešće, čak i zbog vlastitih pogrešaka, sami sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, u kojima poginu ili zadobiju teške tjelesne ozljede u sudarima s drugim vozilima, izlijetanju s ceste ili nalijetanju na predmete s ruba kolnika.

Tijekom nadolazećeg vikenda, na području Policijske uprave krapinsko-zagorske, policijski službenici će provesti akciju pojačanog postupanja prema vozačima motocikla, mopeda i ostalih prijevoznih sredstava. Nadzor će se provesti radi podizanja više razine sigurnosti u cestovnom prometu, s ciljem zaustavljanja negativnog trenda stradavanja u prometu i sprječavanja najtežih prometnih prekršaja povezanih s vozačima motocikala, mopeda i ostalih prijevoznih sredstava.

Najčešće greške zbog kojih stradavaju vozači motocikala i mopeda:

  • Kreću se neprilagođeno i brzinom većom od dopuštene
  • Kreću se površinama koje nisu predviđene za ovu vrstu vozila
  • Ne nose zaštitne kacige
  • Precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, a istovremeno podcjenjuju opasnosti u prometu
  • Pretječu ili obilaze kolone vozila na dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično s obzirom na promet iz suprotnog smjera
  • Prolaze između zaustavljenih vozila u kolonama
  • Danju voze s ugašenim svjetlima, što ih, s obzirom na ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, čini još manje uočljivima u prometu za druge sudionike
  • Upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima
  • Upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita)
  • Otklanjaju blokade na mopedima i time povećavaju maksimalnu brzinu vozila koja je prema tvorničkim konstrukcijskim karakteristikama predviđena za brzine do 45 km/h

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motocikliste:

  • Oduzimaju prednost
  • Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila ne obraćaju dovoljno pažnje na ovu kategoriju vozača pa se često nađu u takozvani ‘mrtvi kut’ bočnog ogledala
  • Neoprezno okretanje ili mijenjanje brzina i bez pokazivača smjera
  • Tijekom opisanih radnji često ne uzimaju u obzir da su motocikli vozila koja, s obzirom na odnos mase i snage, mogu postići vrlo velika ubrzanja na kratkim dionicama

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama monocikli na motorni ili električni pogon, segwayi, hoverboardi, skuteri na motorni ili električni pogon i slična prijevozna sredstva svrstavaju se u osobna prijevozna sredstva. Ova vozila nemaju sjedište, snaga ne smije biti veća od 0,6 kilovata, a maksimalna brzina može biti 25 km/h.

U cilju povećanja sigurnosti vozača bicikala i osobnih vozila, policija apelira na vozače da:

  • Za vrijeme upravljanja osobnim prijevoznim sredstvom na glavi moraju nositi propisno zakopčanu zaštitnu kacigu, dok vozači bicikla mlađi od 16 godina također moraju koristiti kacigu
  • Ne upravljaju vozilima pod utjecajem alkohola
  • Vozači bicikala i osobnih vozila koji sudjeluju u prometu moraju biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom ili drugim reflektirajućim oznakama za vožnju noću ili smanjenje vidljivosti
  • Osobnim prijevoznim sredstvom može upravljati osoba koja je navršila 14 godina
  • Vozači bicikala i vozači osobnih vozila dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja. Iznimno, ako nema biciklističke staze ili biciklističke trake, vozači osobnih vozila mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka i zonama mirnog prometa, uz uvjet da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu
  • Kada nije moguće kretanje osobnim vozilima (navedeni prostori nisu izgrađeni, obilježeni ili se ne mogu koristiti i slično) osobna vozila mogu se kretati dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakovima, krećući se što bliže desnom rubu kolnika
  • Vozač bicikla ili osobnog vozila koji se kreće biciklističkom stazom dužan je pri prelasku kolnika paziti na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju te kolnik prijeći nakon što se uvjeri da to može učiniti na siguran način
  • Vozač bicikla ili osobnog vozila koji se kreće biciklističkom stazom dužan je prije stupanja na kolnik ceste koju namjerava prijeći, kada biciklistička staza preko kolnika nije obilježena, zaustaviti vozilo za osobni prijevoz i gurati ga kao pješak preko obilježenog pješačkog prijelaza ili kolnika
  • Ako se dva ili više vozača bicikla ili osobnih vozila kreću u skupini, moraju se kretati jedan iza drugoga
  • Ne smiju upravljati vozilom sa slušalicama na ili u oba uha, koje bi umanjile sposobnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom

Još iz rubrike

Kajkavske kronike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike