Jučer je 52-godišnjak s područja Krapinsko – zagorske županije prijavio kako je s odgovornom osobom poduzeća putem internetskog oglasnika dogovorio kupnju kombi vozila.
Muškarac je putem elektroničke pošte ostvario komunikaciju s poduzećem koje prodaje vozila te dogovorio kupnju. Na e-mail 52-godišnjaka stigli su podaci za uplatu te je uplatio novac na bankovni račun poduzeća. Nadalje, shvatio je kako je podatke za uplatu dobio s lažne adrese sa sličnim podacima poduzeća s kojim je dogovarao kupnju. Oštećen je za nekoliko desetaka tisuća eura.
Kako biste lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- Slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke
- Lažni/kopirani izgled web stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima
- Jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka s debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice takozvani sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice
- Zahtjev za pristup internetskom bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena)
- Također, jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme odnosi se na poruke/ponude za kupovinu putem web stranice oglasno-prodajnih portala koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju), pri čemu su zabilježene poruke s pozivnih brojeva drugih zemalja, ali i brojevi hrvatskih mreža