SVJETSKI JE DAN UČITELJA: Prigodno smo razgovarali s Kristinom Turin, profesoricom talijanskog iz Velikog Trgovišća, koja taj jezik predaje u čak tri srednje škole - u Samoboru, Novskoj i Đurđevcu
“Veselite se svome pozivu, privilegija je biti ovako važnim dijelom života budućih generacija”

Svake godine 5. listopada obilježava se Svjetski dan učitelja. Proglasio ga je UNESCO 1994. godine u spomen na isti datum 1966. godine, kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja. Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni.

Cilj Svjetskog dana učitelja je mobilizirati podršku za nastavnike, kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija te podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju. Prigoda je to i za isticanje važnosti rada svih učitelja i nastavnika i njihov utjecaj na razvoj društva u cjelini, te da se naglasi važnost te profesije, ali i samog obrazovanja čiji su oni nositelji, stoga se taj dan obilježava u više od stotinu zemalja svijeta, pa tako i u Hrvatskoj.

Mi smo tim povodom porazgovarali s Kristinom Turin, Zagorkom iz Velikog Trgovišća i profesoricom talijanskog jezika u čak tri srednje škole – u Samoboru, Novskoj te u Đurđevcu.

Kako stignete odraditi sve na tri fronte?

Rad u tri škole nije jednostavan, ali je dinamičan i ima svoje prednosti. Osobno mi putovanja nisu nešto strano, budući da sam odmalena paralelno s osnovnom školom u Velikom Trgovišću pohađala glazbenu školu u Zaprešiću. Također, paralelno s gimnazijom u Zaboku pohađala sam nastavu talijanskog jezika pri Društvu Dante Alighieri u Zagrebu. Uz dobru organizaciju i upornost, sve se obveze mogu uskladiti. Na početku školske godine ponekad je izazovno usklađivanje rasporeda, ali sve je to ostvarivo uz dobru volju. Ranije sam radila u programu produženog boravka dok nisam našla posao u struci.

Kakva su djeca inače?

Djeca su dobra ako ih se zainteresira. Iako se danas često može čuti o otuđenju uslijed veće zastupljenosti digitalnih tehnologija i društvenih mreža kod mladih generacija, oni su zapravo veoma skloni tražiti interakciju s vlastitim vršnjacima. Imala sam to priliku vidjeti na satu gostovanja učenika iz Italije kod nas, gdje se formula socijalizacije s izvornim govornicima na domaćem terenu pokazala produktivnom i vodila izraženijoj animiranosti učenika. Sami su suradnički pronalazili kreativna rješenja uz minimalnu potrebu za intervencijom s moje strane kao nastavnika.

Kakvo predznanje talijanskog djeca imaju? Što ih najviše muči i je li im teško gradivo?

Učenici kojima predajem počinju učiti talijanski jezik u prvom razredu srednje škole. Nerijetko već imaju određenu predodžbu o kulturi i civilizaciji Italije te izgovor i nove riječi uglavnom lako usvajaju. Nakon nekog vremena susreću jezične strukture koje nemaju ekvivalent ili direktan prijevod na hrvatski i tu se javljaju prve poteškoće. Kao nastavnica, uvijek sam u potrazi za novim i zanimljivim materijalima koji će učenicima kroz vježbu olakšati razumijevanje takvih struktura. Zahtijevam disciplinu, ali mislim da nisam pretjerano stroga.

Kakvo je vaše mišljenje o profesiji učitelja?

To je veoma plemenito zanimanje koje podrazumijeva i određeni smisao i volju, a nadasve strpljivost. Imati znanje je jedna stvar, a druga je stvar vršiti ulogu posrednika između tog znanja i učenika. To je određeno umijeće. Važno je razumjeti učenikovu perspektivu, uvidjeti predznanje i sposobnosti. Ono lijepo je vidjeti njegov napredak. Profesija učitelja je kompleksnija nego što to mnogi smatraju.

Biste li opet upisali isti smjer?

Da, talijanski je posebno lijep, melodiozan jezik i drago mi je što sam ga izabrala. Studij jezika ponudio mi je uz to i brojne prilike za osobni i socijalni rast, od kojih bih izdvojila iskustvo studijskog boravka na sveučilištu La Sapienza u Rimu, koje i danas smatram iznimno vrijednim u pogledu razvoja stručnih kompetencija, ali i širenja kulturno – društvenih horizonata. Također, konkretna i primjenjiva znanja iz područja metodike nastave razlog su zbog kojeg smatram vrijednim upisati nastavnički smjer.

Vidite li se u tom poslu do kraja radnog vijeka?

Teško je predvidjeti budućnost, ali radom u školi sam zadovoljna. Tu je i mogućnost bavljenja prevoditeljstvom, no rad u učionici je, smatram, nešto dinamičniji i više me ispunjava.

I za kraj, koja je Kristinina poruka za sve kolege učitelje?

Veselite se svome pozivu, privilegija je biti ovako važnim dijelom života budućih generacija!

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike