Prostor za ‘mešetarenje’ cijenama?!
USKORO: Trgovački lanci uvode elektronske etikete. Kupci s razlogom zabrinuti

Elektronske etikete (ESL) postaju uobičajene na policama mnogih supermarketa u inozemstvu, ali s njihovom popularnošću raste i bojazan od zloupotrebe. Dok lideri u industriji i dalje zagovaraju korisnost elektronskih cijena na policama, vladini službenici i mediji ističu upozorenja o tome kako ova tehnologija može postati štetna, prenosi Poslovni Dnevnik

Elektronska etiketa na polici je digitalna verzija cjenika koji se nalazi u trgovinama. Za kompanije, ove etikete su korisne jer smanjuju potrebu za ručnim ažuriranjem cijena, mogu im pomoći da prate zalihe, a neke trgovine koriste ove etikete i za prikazivanje barkodova s korisnim informacijama, poput nutritivnih vrijednosti. 

Mediji su, ipak, zabrinuti da bi supermarketi mogli početi koristiti ESL za dinamičko određivanje cijena, pri čemu se cijene prilagođavaju ovisno o dobu dana, potražnji ili drugim faktorima. Druga briga je da bi mogle početi koristiti prepoznavanje lica kao dio oglašavanja. 

Prvo pitanje na koje su ukazali političari je da bi trgovine mogle početi koristiti ESL za dinamičko ili promjenjivo određivanje cijena. To podrazumijeva ideju da bi, kako bi ostvarile veći profit, trgovine mogle početi da prilagođavati cijene ovisno o dobu dana, potražnji ili drugim faktorima – poput Uberovog modela cijena. 

Druga bojazan odnosi se na korištenje alata za prepoznavanje lica koji, kako je napisala Tlaib u svom pismu kompaniji Kroger, “imaju potencijal narušiti privatnost kupaca i uvesti cjenovnu diskriminaciju.” 

Kao glavni dokaz za ideju da Kroger planira da koristi prepoznavanje lica i “koristiti podatke kupaca za izradu personaliziranih profila svakog kupca” naveden je članak Fast Company iz 2019. godine u kom je pisano da je Kroger testirao novu tehnologiju u jednoj od svojih trgovina, nazvanu “Enhanced Display for Grocery Environment” (EDGE). 

Međutim, prema izjavi glasnogovornika kompanije Kroger, EDGE pilot projekta u jednoj trgovini, opisan u tom izvještaju iz 2019. godine, brzo je obustavljen i Kroger više ne koristi EDGE tehnologiju u svojim trgovinama. Glasnogovornik je dodao da Kroger ne koristi i nikada nije koristio prepoznavanje lica u svojim trgovinama – niti su svjesni bilo kakvih planova da to učine u budućnosti.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike