Najviše strepe proizvođači srednje klase

NAVALA KINEZA: Hoće li auti s Dalekog istoka ‘potući’ europsku autoindustriju?

Objavljeno: 01.11.2024. zagorjeinternational

Europski proizvođači vozila srednje klase strepe pred najezdom kineske konkurencije, stvari ne stoje dobro za Europu, a mogle bi biti još gore usprkos tome što se balon elektrifikacije ispuhao, piše Poslovni dnevnik

Kinezi naviru u raznim segmentima, a iz sadašnje perspektive budućnost pojedinih europskih proizvođača izgleda vrlo upitnom, smatraju stručnjaci. 

Europska auto konfekcija gubi dah pred naletom kineske, odnosno istočnjačke, čak i u Hrvatskoj. Od početka godine do kraja rujna kineski MG samo je u Hrvatskoj prodao 1027 vozila, a Geely, relativno nov igrač na našoj sceni, 351. Forthing je našao put do 149 hrvatskih kupaca. 

Samo je u rujnu, MG – sljedbenik velike britanske marke koju su Kinezi prilagodili svojim standardima – u Hrvatskoj je prodao 167 vozila, a Geely 84. Prodaja Forthinga stala je na 27 primjeraka. 

Malo? Citroen je, primjerice, u istom mjesecu prodao 26, a Fiat 17 automobila. Od početka godine do kraja devetog mjeseca Fiat je ukupno prodao 538 vozila, JEEP 192. Dovoljno da zazvoni na uzbunu. 

Neki primjerci kineskih proizvođača izgledaju vrlo primamljivo – i izgledom i cijenom. Pitanje je, međutim, što će biti sa servisnom mrežom i dijelovima, hoće li se održati i kako će tu stvari stajati. 

Stručnjaci kažu da europska premium klasa nije ugrožena. Mercedes će ostati tražen baš kao i, recimo, BMW, Audi, Porsche i drugi prvorazredni proizvođači. No, kod spomena na europsku auto konfekciju stručnjaci podižu obrve. Nitko ne zna što donosi budućnost, a Europa bi mogla ostati bez nekih proizvođača. 

Poznato je da su države članice Europske unije početkom listopada, potvrdile uvođenje dodatnih carina na uvoz kineskih električnih vozila. Tom će se odlukom carine povećati, no među zemljama se osjetilo značajno nejedinstvo oko odluke: pet zemalja je bilo protiv, a 12 suzdržano i među njima i Hrvatska. 

Na kraju, Europska komisija odlučila je u utorak, 29. listopada, definitivno uvesti kompenzacijske carine na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini na razdoblje od pet godina. Pored postojeće carinske stope od 10 posto od četvrtka se uvode dodatne carine u rasponu od 7,8 posto do 35,3 posto. 

Prometni stručnjak Željko Marušić s druge strane smatra da je Europa, ako se nešto ne promijeni, u velikoj opasnosti gubitka poznatih proizvođača. 

– Najbolji nisu u opasnosti, ali većina ostalih europskih proizvođača automobila mora dobro razmisliti o svojoj budućnosti – rekao je.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba