Brzo širenje internetske trgovine Temu, osnovane sredinom 2022., do jedne od svjetski najprepoznatljivijih je iznenadilo mnoge. Još ne ugrožava ozbiljno velike internetske trgovine poput Amazona i Alibabe, ali ako održi dosadašnji rast, samo je pitanje vremena kada će se to dogoditi, piše Index.
Manje internetske trgovine, poput eBaya, prema nekim pokazateljima već je prestigao ili će se to ubrzo dogoditi. Zbog velikog rasta Temu je postao puno vidljiviji i državnim tijelima u SAD-u i EU, pa je pod brojnim kritikama i istragama zbog sumnjivih poslovnih praksi, nedovoljne zaštite potrošača, suradnje s kompanijama koje koriste prisilni i dječji rad, prodaje proizvoda s nedopuštenim kemikalijama opasnima za zdravlje itd. Temu je pokrenula kineska kompanija PDD Holdings, a brzina kojom se širi po svijetu je zapanjujuća. Već je postao predmet svakodnevnih razgovora, tržišnih analiza, pa čak i posebnih istraga državnih i drugih institucija.
Temu nije ništa inovativno. Internetska je trgovina kakvih ima jako puno u svijetu, a služi kao posrednik između proizvođača i kupaca. Ono što ga izdvaja od ostalih, osim daleko agresivnijih marketinških aktivnosti, relativno su niske cijene.
Jedan od načina na koje se to postiže je smanjivanje broja posrednika od proizvođača u Kini do kupaca u SAD-u i EU. Time se minimiziraju troškovi logistike i transporta, što omogućuje niže cijene. Kompanija minimalizira vlastite skladišne prostore, a većinu proizvoda šalju direktno proizvođači u Kini.
Takav model omogućuje proizvođačima i prodavačima da jednostavno isporučuju proizvode dok Temu nadzire operacije, zbog čega nudi širok izbor robe po niskim cijenama.Također koristi svojevrsnu zakonsku rupu u SAD-u, koja omogućuje paketima ispod 800 dolara vrijednosti da se uvoze bez carine. Platforma je jako interaktivna i privlači pažnju kupaca, nudi grupne kupnje i preporuke, a prisutan je i “gamification”, tj. korištenje elemenata videoigara u interakciji s kupcima, pa čak i elemenata kockanja.
Početkom 2023. Temu je imao manje od 100 milijuna korisnika mjesečno, a danas ostvaruje preko 600 milijuna posjeta mjesečno. Prema procjenama, na njemu je preko 10 milijuna različitih proizvoda, iako nisu svi dostupni za sva tržišta. To je malo u odnosu na 600 milijuna proizvoda na Amazonu, ali se broj proizvoda na Temuu povećava jako brzo.
Kupci na Temuu najviše nabavljaju male proizvode za kućanstvo, kozmetiku i proizvode za uljepšavanje te obuću.
U prvoj polovici ove godine je ostvareno 20 milijardi dolara vrijednosti prodaje, a do kraja godine se očekuju ukupno 54 milijarde dolara prodaje. To je još uvijek daleko od najvećih kompanija u industriji, ali se razlika brzo smanjuje.