“Zagorje ima ogroman potencijal – važno se pritom držati vizije i ne skakati s ideje na ideju”

Oaza zagorskih brega odavno je prestala biti floskula, a tome u prilog ide i primjer poduzetnika Gregora Ackermanna (43) koji je prije sedam godina odlučio zamijeniti gužvu i zagrebački asfalt s mirom u Stubičkim Toplicama.

U želji da doznamo kako se aklimatizirao na zagorski način života, ali i iz znatiželje o tajnama posla osnivača daleko poznatog portala ‘Kreni zdravo’, jednostavno smo okrenuli njegov broj te se našli u –  dvorcu Gjalski.

Odrastanje u Zagrebu

Kako valja započeti svaku priču, krenuli smo od samog početka.

– Odrastanje u Zagrebu s voljom za nešto više prirode je, naravno, problematično. Tamo je pojam prirode otići u gradski park i vidjeti drvo, a osobno sam oduvijek želio biti više u prirodi. I evo, kad su se stekli uvjeti za kupnju kuće, u potragu sam došao u Zagorje. Još sam k tome došao u proljeće kad sve cvijeta i ostao oduševljen – započinje Ackermann, koji nam ističe kako je do Stubičkih Toplica zapravo došao preko oglasnika jer je tražio mikro lokaciju s pogledom u daljinu.

Jasno, bilo je tu podosta skepse iz kruga njegovih prijatelja jer se nametalo pitanje, ‘Pa koga ti opće poznaš tamo’?

– Stvarno nisam nikoga tu znao, ali kad god putujem i gdje god putujem, uvijek gledam kakvi su tamo ljudi. Činjenica je, a Zagreb nije iznimka, ljudi u gradovima su u stresu i stalno u nekom grču. U Zagorju to nije slučaj, već su ljudi ovdje topli i srdačni i još k tome iz iskustva znam kako priče o jalnim Zagorcima nisu točne. Naime, sa susjedima sam u odličnim odnosima, čak si uzajamno posuđujemo domaća jaja što je u Zagrebu čisti pojam egzotike – govori nam Gregor dodavši prije svega kako je kvaliteta života i zraka puno bolja s ove strane Medvednice.

Dok smo još na počecima, moramo se osvrnuti i na spomenuti portal ‘Kreni zdravo’ kojeg je Ackermann zapravo prodao NovojTV, nakon što je s njim postigao uspjeh kakav se ne pamti na ovim prostorima.

– Internet mi je kao takav bio strašno zanimljiv još od početka 2000. S time da sam prvu stranicu napravio još 2003. godine koja se zvala ‘Naranča.com’, i bila je satirični news portal. Tu sam odmah vidio moć interneta jer novinarima više nije trebala tiskara, ni snimateljima TV kuća. Bila je to odlična priča, no nije bilo zarade – napominje Gregor te se okrenuo onome u čemu je ‘maher’, poduzetničkoj strani priče:

– U to vrijeme su bile popularne flash igrice na internetu i tu se već moglo dobro zaraditi. Ali, tada sam počeo gledati kako napraviti vrijedan projekt i tu dolazi ‘Kreni zdravo’. Vrijedan u smislu koji bi promovirao zdravlje na način na koji se tad nije radilo, s obzirom na to kako je postojala samo promocija proizvoda od farmaceutske industrije. Nije se ni moglo pronaći informacija za što je primjerice kefir jogurt super jer od toga se nije zarađivalo. Ja sam tako imao dva projekta, jedan za stvaranje vrijednosti, ‘Kreni zdravo’, a drugi za zaradu, flash igrice – pojašnjava.

Iz hobija do milijunskih brojki

No, tad je bilo svima teško predvidjeti uspjeh koji će ‘Kreni zdravo’ postići. Svima osim našem sugovorniku.

– Bio je to čisto hobi projekt koji je s vremenom uz dobru SEO optimizaciju i sadržaj postao itekako čitan. Na kraju smo postali čak najčitaniji zdravstveni portal u Hrvatskoj, ali i cijelog regiji. Imali smo oko četiri milijuna korisnika mjesečno jer smo pazili na sve, od fonta, istraživanja, do toga kako dati korisnicima što prije informacije koje traže. Tu sad dolazi onaj dio zarade jer ako se nešto želi unovčiti na webu treba surađivati s agencijama koje će zakupiti oglasni prostor kod vas, a ako ste mali, to njima nije zanimljivo. Jedino što vam preostaje je nešto što se zove programatsko oglašavanje, poznatije kao Google oglasi. Na primjeru ‘Kreni zdravo’ smo shvatili kako postoji još takvih tvrtki koje to trebaju – objašnjava nam Gregor naglašavajući kako je ta njihova usluga prerasla u zaseban biznis i još k tome su jedini u RH s licencom Googlea za taj posao.

Valja tu spomenuti i Gregorovog brata, Daniela Ackermanna s kojim dijeli uredski prostor, a obojica su i u sličnoj sferi tehnologije. No, tu nas Gregor odmah demantira te objašnjava što to obojica rade.

– Naša obitelj je baš farmaceutska, jedino smo se brat i ja odlučili za nešto drugačije. Laički, mi jesmo u istoj industriji i ljudi nas često pitaju zašto ne radimo zajedno, ali stvar je da nismo toliko slični. On ipak radi na strani kupaca, a mi na strani prodavača. Srećom, lako razmjenjujemo ideje – kazao nam je Gregor kojeg smo priupitali i za tajnu uspjeha.

– Glavno je imati ideju i držati se toga. Vidim da je kod puno ljudi koji žele biti poduzetnici, a ne uspiju, problem skakanja s ideje na ideju. Važno je ne puštati i raditi na razvoju svoje vizije. Isto tako, kad govorimo o uspjehu, poduzetnici moraju stalno imati otvorene oči za prilike, kao što smo mi imali za ovaj drugi posao gdje smo vidjeli kako postoje tvrtke koje imaju nezadovoljenu potrebu – govori nam Ackermann koji za trenutačni primjer prilike izdvaja AI dodajući kako je on sličan izumu struje, ali tek trebaju doći stvari koje bi ga pratile, kao što je to bio slučaj sa žaruljama u primjeru struje.

Uz to, izdvaja važnost strasti, jer kako kaže, ako radiš nešto za čime nemaš volje, to ćeš napraviti lošije, pa tako daje savjet mladima da potraže ono što ih pokreće, a znanja mogu danas lakše naučiti putem online tečaja nego preko klasičnog obrazovanja.

Meditacija i planovi

Kako i sam naglašava, bliži se kraj njegove poslovne priče u Zagrebu, pa nas je zanimalo koji su daljnji planovi te ima li nešto već pripremljeno za Zagorje.

– U Zagrebu je poduzetništvo izraženije, no to samo znači kako Zagorje ima ogroman potencijal za rast. Još uvijek se tu gleda više na neke tradicionalne poslovne ideje, ali lagano na scenu stupaju tehnološke koje imaju mogućnost skalabilnosti u Zagorju. Treba nastaviti u tom smjeru kako bi se privukle tvrtke da dođu i to stvaraju ovdje – poručuje Ackerman koji, kako kaže, je i sam otvoren za opciju ulaganja vremena i kapitala u Zagorje. Trenutačno traži partnera koji bi ga inspirirao. Tu Gregor ne misli na samo puko znanje, već ‘kliker za biznis’ i ono važnije, dobru motivaciju i spremnost na učenje.

Jedna od ideja koju nam je otkrio je i Centar za meditaciju koji je zasad tek vizija i za što je otvorio YouTube kanal kako bi uvidio žele li to ljudi jer to nikako ne bi bila ‘New Age spika’, nego konkretna ‘Hardcore’ meditacija.

– Prvo pravo iskustvo koje sam imao s meditacijom bio je desetodnevni retreat u potpunoj tišini. Tu sam otkrio koliko je um moćan i sav uspjeh koji sam ostvario bez toga bi bio nemoguć jer jednostavno sam nakon meditacije mogao posložiti stvari na poslovnom planu. Za mene je meditacija higijena uma. Kao što se tijelo mora održavati kako ne bi atrofiralo, tako meditacija djeluje na um – govori nam Gregor koji prepoznaje i turistički potencijal ovog kraja, pa bi, vjerujemo, ovakav Centar dobro došao na zagorske brege.

Kako ne bi sve bilo bajno i krasno, za kraj smo ga zamolili za jednu svojevrsnu opasku, odnosno, što bi Zagorje trebalo popraviti.

– Definitivno javni prijevoz. Zagorje je prekrasno, a sad si zamislite da možete bez auta funkcionirati. To je prva stvar. Druga je osobne prirode. Ja bi osobno volio vidjeti bogatiju gastro ponudu koja nije samo tradicionalna. Ljudi će sigurno dolaziti u Zagorje jer Zagreb postaje sve gore mjesto za život, a novim sadržajem, siguran sam, svi iz metropole će doći ovamo – zaključuje Ackermann te kao ‘točku na i’ daje ideju o novom otvorenom kupalištu s termalnom vodom koje ne bi bilo vezano uz neki hotel.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike