Debrecinka na zagrebačkom Adventu, na Fuliranju, u prosjeku košta sedam eura, za kuhano vino treba izdvojiti tri i pol, a porcija adventskog klasika od pet osnovnih namirnica u prosjeku stoji pet eura, piše RTL.
Najveća atrakcija što se tiče hrane postale su Dubai fritule – iako koštaju 11.10 eura, za njih se od prvog dana čeka u redu. I nema u tome ništa loše – kažu psiholozi.
– Ljudi si žele ugoditi, to je savršeno normalno. Vjerojatno su se i pripremali, štedjeli, htjeli su si u životu priuštiti nekakav luksuz, zato vidimo tolike redove koji se formiraju ispred preskupih proizvoda. Ali i ja želim svoju djecu odvesti na Advent, želim im priuštiti malo božićnog ugođaja, tako da – sve je to normalno – objašnjava profesorica psihologije i mentalna trenerica Ana Čerenšek.
Ipak, fritule je moguće na zagrebačkom Adventu pronaći i za pet eura. Cijene takve trebaju biti, poručuju iz Glasa poduzetnika.
– Mi smo turistička zemlja i ovo je vrijeme kada nam dolaze jako bogati turisti, pa samim time, ako se bavite ugostiteljskom djelatnošću, prirodno je da ćete podići cijene. Njih ne prilagođavate umirovljenicima, nego bogatim turistima i bogatim građanima. Tko je siromašniji, treba otići na Advent u neki drugi grad, a ne u centar Zagreba – izjavio je za RTL Danas predsjednik Udruge Glas poduzetnika Boris Podobnik.
– Da su cijene zaista prenapuhane, onda se ne bi mogle prodavati kobasice i fritule po 10 ili 15 eura. Čim vi prodajete po jako visokim cijenama, onda očito postoji tržište, postoje ljudi koji će to kupovati – ističe Podobnik.
Iz Sindikata, s druge strane, poručuju kako ugostitelji svake godine kukaju da im je teško i da moraju dizati cijene. No, činjenica je da se svake godine vraćaju.
– Ugostitelji i trgovci uvijek govore da ne može biti jeftinije. Svi će oni pobrojiti različite troškove koje imaju, pa je sve to razlog zbog kojeg toliko i naplaćuju. No, činjenica je da ovo što se tu prodaje ili na nekim drugim mjestima doista ima previsoke cijene – kaže bivši predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever.
– Mi živimo u tržišnoj ekonomiji. Nema smisla nekome prigovarati što je rapidno podigao cijene. Ako ti se cijene ne dopadaju, jednostavno trebaš otići na drugo mjesto, gdje su one niže, i to je to. Inzistirati na tome da cijene na Zrinjevcu budu za svakoga je kao da tražimo Bugattija ili Rimca ili vilu na Pantovčaku za svačiji džep. To je nemoguće u tržišnoj ekonomiji – zaključuje predsjednik Udruge Glas poduzetnika Boris Podobnik.