Bilo da je riječ o samo maloj nezgodi ili težem sudaru
DOBRO ZA ZNATI: Ovo je šest ključnih koraka koje treba napraviti nakon prometne

Malo je onih vozača koji nisu nikada sudjelovali u nekoj prometnoj nesreći, pa makar i da su se “kvrcnuli” s nekim, piše N1

Riječ je o vrlo stresnoj situaciji, a tim više što brojni vozači u svemu tome ne znaju ni kako reagirati ni što točno treba napraviti. 

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) i Hrvatska udruga auto struke (HUAS) više od dvije godine zajednički su radile na izmjenama zakonskih propisa.

Prijedlozi tih dviju udruga rezultirali su izmjenama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, koji je stupio na snagu prije godinu dana.  

Nedavno su HUZP i HUAS objavili letak s kratkim vodičem za vozače o koracima koje valja poduzeti nakon prometne nezgode, odnosno o pravima i mogućnostima koje imaju. 

Najbolji savjet je da nakon prometne nezgode odmah kontaktirate svoj servis. Pravilno ispunjeno EU izvješće je dovoljno za odštetni zahtjev, a u slučaju da se ne možete dogovoriti oko krivnje zovite policiju koja će sastaviti zapisnik. Osiguravatelj je dužan sam pribavljati policijski zapisnik, a ne više oštećenik. Vaš serviser može vam pomoći u vođenju cijelog procesa – od prijave štete do popravka, ako mu date valjanu suglasnost, a sve kako predviđa Pravilnik. 

Više niste dužni odlaziti u osiguranje radi procjene štete. Možete popraviti vozilo u servisu po vašem izboru, koji će preuzeti vođenje procesa prijave štete. Procjenu može napraviti i neovisni vještak, a njihov rad priznaje osiguranje. 

Štetu odgovornom osiguravatelju možete prijaviti online, bez potrebe za odlaskom u osiguranje. Servisi su spremni pomoći vam i u ovom koraku. 

Valjano ispunjeno EU izvješće o prometnoj nezgodi sada je pravovaljani odštetni zahtjev i olakšava postupak. 

Nemojte osjećati pritisak da prihvatite ponude ili nagodbe osiguravatelja koje vam se čine nepovoljne. Također, niste dužni potpisivati nikakve dokumente koje nudi osiguranje, osim ako ste u potpunosti zadovoljni uvjetima. 

Ako se ne možete dogovoriti s osiguravateljem, imate pravo pokrenuti tužbu pred sudom. Svaku nepravilnost možete prijaviti regulatoru HANFA-i putem e-maila: [email protected]

Cijeli digitalni letak možete pročitati OVDJE.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike