Pogotovo opasno za dizelaše
Znate li što je to zimsko gorivo i što ako vam se zamrzne auto?

Temperature u unutrašnjosti Hrvatske već danima ne prelaze ništicu, barem po noći. Zato je među raznim zimskim ‘radostima’ koje vozače ujutro mogu dočekati na automobilu i jedna koja vlasnike dizelaša vreba u spremniku goriva – smrznuto dizelsko gorivo, prenosi Večernji list.  

Kad temperatura padne, parafini u dizelu počinju stvarati kristale, a oni pak mogu začepiti sustav dovoda goriva ili filtar goriva. Zbog toga je propisano da za zimski period naftne kompanije trebaju promijeniti sastav goriva – kako u drugim europskim zemljama, tako i u Hrvatskoj.  

Kako su iz Ine kazali Hrvatskom autoklubu, specifikacije kvalitete njihova goriva u potpunosti su usklađene s Uredbom o kvaliteti tekućih naftnih goriva.  

– Promjena kvalitete goriva u zimskom razdoblju odnosi se, prije svega, na dizelsko gorivo. Tako tijekom listopada točka filtrabilnosti (CFPP) za dizelsko gorivo može biti najviše -10 Celzija. U razdoblju od sredine studenoga do kraja veljače točka filtrabilnosti dizelskog goriva može biti najviše -15 Celzija – naveli su iz Ine. 

Iako se u Hrvatskoj zadnjih godina temperature rijetko spuštaju do 15 ‘negativaca’, ovih se propisa treba držati jer gorivo smrznuto u sustavu automobila nije zanemariv problem. I ne odnosi se ovo samo na starije dizelske automobile.  

 Ipak, njemački ADAC upozorava da ponekad ni zimsko gorivo ni sustavi grijanja goriva nisu dovoljni da se izbjegne kvar. Teoretski, dizelsko gorivo zimske kvalitete trebalo bi funkcionirati do minus 20 stupnjeva.  

Dogodi li se to u vašem automobilu, morate pričekati i otopiti ga. Automobil neće više voziti dok se cijeli sustav goriva ne zagrije i sve čestice parafina se ne otope. Da biste to učinili, automobil morate staviti u garažu u kojoj je temperatura znatno iznad 0 stupnjeva. Za zagrijavanje nikako ne smijete koristiti sušilo za kosu ili puhalo s vrućim zrakom, jer postoji opasnost od požara i oštećenja. Također, rizik se ne bi isplatio jer sa sušilom ne možete doći do svih mjesta gdje su se nakupili kristali parafina. 

Kako bi izbjegli ovaj kvar, vozači dizelskih automobila u hladniji dio godine već moraju ući sa zimskim dizelom u vozilima. Također, gorivo trebaju točiti na provjerenim, renomiranim benzinskim postajama jer teško da će se one igrati sa svojom reputacijom i zimi isporučivati ‘ljetno’ gorivo. 

Bitno je i pridržavati se uputa proizvođača za održavanje – posebice koliko često treba mijenjati filtar goriva – savjetuju iz ADAC-a.

Još iz rubrike

Kajkavske kronike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike