U Hrvatskoj je započeo najavljeni tjedni bojkot trgovačkih lanaca Lidla, Eurospina i dm-a, kao i triju proizvoda – Coca Cole i drugih gaziranih pića, vode u bocama te deterdženta za posuđe. Bojkot su pokrenuli potrošači putem platforme Halo inspektore, koji su pozvali sve da se suzdrže od bilo kakve kupovine od četvrtka pa sve do srijede.
Ova akcija dolazi kao reakcija na enorman rast cijena spomenutih proizvoda. Bojkot se nastavlja nakon prošlog tjedna, kada je održan jednodnevni prosvjed, 24. siječnja, kada je broj računa u trgovinama bio smanjen za čak 44 posto, a ukupni iznos izdanih računa pao je za 53 posto.
Tijekom prošlog petka, podaci Porezne uprave pokazali su značajan pad prometa u trgovini na malo, dok je broj fiskaliziranih računa iznosio 2.081.506, a ukupan iznos transakcija bio 28.604.251,58 eura. Inicijativa, koja se širi putem društvenih mreža, stekla je veliku podršku među društvima za zaštitu potrošača, sindikatima, političkim strankama, pa čak i Vladom Republike Hrvatske.
Premijer Andrej Plenković izjavio je na sjednici Vlade da je bojkot važna i artikulirana poruka građana koju će vlasti uzeti u obzir. Ovaj tjedni bojkot predstavlja daljnji korak u borbi protiv rastućih cijena, dok potrošači nastoje skrenuti pažnju na potrebe za smanjenjem inflacije i zaštitu vlastitih prava.
Akcija je poziv na promjene koje bi mogle utjecati na trgovce, ali i na formiranje politika koje će zaštititi krajnje potrošače od pretjeranog poskupljenja osnovnih proizvoda.
Kako će se akcija razvijati? Hoće li bojkot izazvati konkretne promjene u cijenama ili samo još jedan privremeni signal trgovcima i vlastima? Vrijedno će biti pratiti učinak ove inicijative i njen mogući utjecaj na tržište.