Dostupan 24/7, 365 dana u godini, svima
U Krapini obilježeno 20 godina postojanja broja 112, broja čiju ulogu nitko ne može zamijeniti 

U Poslovno-tehnološkom inkubatoru Krapinsko – zagorske županije obilježeno je 20 godina postojanja broja 112. Broj je to koji je dostupan 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, 365 dana u godini, svim građanima Hrvatske, ali i stranim državljanima, u svim hitnim situacijama

Dobrodošlicu na današnju Svečanu sjednicu svima je poželio voditelj Službe civilne zaštite Krapina Miro Klasiček koji je u uvodnom obraćaju istaknuo kako je Služba civilne zaštite Krapina već odradila dio aktivnosti obilježavanja Dana broja 112, a što je uključivalo edukacije u školama, kviz i plakate. 

37 milijuna poziva

– Od uvođenja broja 112 ukupno je zaprimljeno 37 milijuna poziva, samo taj podatak govori o važnosti sustavu. Taj sustav je baziran na 20 županijskih centara koji zaprimaju te pozive i oni koordiniraju aktivnosti s drugim hitnim službama, ali i ostalim operativnim snagama. 112 je poznat po tome što je dostupan građanima 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, 365 dana u godini. Građani znaju da će, kad nazovu 112, dobiti pomoć pravovremeno – kazao je Klasiček. 

Voditelj Županijskog centra 112 Dragan Žilić ukratko je predstavio uvođenje samog broja 112 u Hrvatsku. Prije je taj broj bio 985, i koristio se od 1990. do 2005. godine. 

– Broj je uveden pod Zakonom o zaštiti i spašavanju, 2005. godine u našu zemlju, konkretno u Krapinsko – zagorsku županiju je uveden 1. lipnja 2005. godine, a Dan broja 112 na nivou Europe ustanovljen je 2009. godine – istaknuo je važnije datume Žilić. 

Potom se osvrnuo i na konkretne brojke od prošle godine, koje je i usporedio s prijašnjim godinama.

– Imamo trend smanjenja zahvaljujući selektiranju poziva i edukaciji djece i građana. Taj broj više ne služi za igru ili ‘ajmo probati kako to funkcionira’, nego se koristi namjenski. Na početku desetljeća smo imali covid, Ukrajinu, potres, pa smo imali pozive drugačije prirode, srećom sad više to nemamo – naglasio je Žilić dodavši kako Centar pokriva kompletnu Krapinsko – zagorsku županiju.  

– Ukupno smo imali 23.548 poziva u prošloj godinu. Za nenamjenske pozive koristimo sustav ‘sfera’ koja pruža velike mogućnosti. On automatski odbacuje nenamjenske pozive i sve se bazira na namjenskim pozivima koji su usmjereni prema žurnim službama. Nismo samo ‘skretničari’ nego i analitičari, a prema potrebi mi uključujemo planski žurne službe. Stalno se prati situacija – naglasio je Žilić dodavši kako je namjenskih poziva bilo 12.201, a helikopterskih letova koji su uvedeni prošle godine je bilo šest koji su organizirani baš preko Županijskog centra 112. 

– Što se tiče namjenskih poziva u 2024. godini, imali smo 2318 složenih događaja, 3566 sigurnosnih događaja, 5932 medicinska događaja i 385 vatrogasnih, što nam daje konačnu brojku od 12.201 – dodao je Žilić.  

Istaknuo je potom i što svaki građanin treba znati i učiniti prilikom pozivanja broja 112. 

– Prilikom poziva bitno je da građani kažu što se dogodilo, gdje se dogodilo, kada se dogodilo, ima li ozlijeđenih, o kakvim se ozljedama radi, kakav oblik pomoći trebaju te da se predstave. To su osnovne informacije koje mi trebamo da bi mogli prepoznati prijetnju ili unesrećenost, te da prema tome možemo djelovati – istaknuo je Žilić i dodao da u krapinskom Centru, uz njega, radi još devet operatera. Optimalno bi bilo da je 10 operatera i nada se kako će se i to mjesto uskoro popuniti.  

Ravnatelj županijskog Zavoda za hitnu medicinu Krešimir Božić u svojem je obraćanju zahvalio je Centru na intenzivnoj i dobroj suradnji. 

– Kratko bi se vratio na 2011. godinu kada je Zavod započeo s radom i kada nam je glavnina poziva išla preko Centra 112 budući da mi nismo imali ustrojenu prijavno-dojavnu jedinicu. To se promijenilo 2013. kad smo službeno uveli broj 194 u našu službu s adekvatnom opremom. Međutim suradnja s Centrom 112 se nastavlja i dalje te preko njih dobivamo oko 6000 poziva. Svaki šesti poziv dolazi tim putem do nas – naglasio je Božić istaknuvši kako nije bilo dana bez poziva preko Centra 112. Uz to, dodao je kako oni najviše dolaze kod prometnih nesreća ili od strane stranih državljana u tranzitu. 

Zapovjednik zagorskih vatrogasaca Zvonko Ortner naglasio je kako je njima 380 poziva došlo preko 112 Centra, odnosno jedan dnevno kad su u pitanju njihove intervencije. On je također naglasio kako je dosadašnja suradnja bila na visokom nivou. 

Voditelj Županijskog stožera Civilne zaštite Krapinsko – zagorske županije Stjepan Skuliber poručio je kako je uvođenje broja 112 bilo izuzetno važno.  

– Kroz prezentaciju smo vidjeli sve benefite ovog broja. Važan je i za brzo djelovanje i za osobu pogođenu događajem zbog kojeg je morala nazvati jer ona uvijek ima broj na koji se može obratit za pomoć. Drugi dio koji donosi broj 112 je preventivno djelovanje. Time naše žurne službe možemo pripremiti za moguće događaje – poručio je Skuliber.  

Voditelj OKC-a Marijan Gorupec naglasio je kako Policijska uprava krapinsko – zagorska s hitnim službama tijekom svih ovih godina surađuje i ima izuzetne rezultate.   

– Zajednički zadaća svih naših žurnih službi je zaštita života i osobne sigurnosti ljudi i imovine. Na prvom mjestu je vrijeme, a upravo pozivom na 112 se štedni na njemu. Isto tako, mi smo preko broja 112 zaprimili 12.100 poziva, a od toga je nastalo 10.800 dojava građana po kojima je policija postupala. Veliki je to podatak – naglasio je Gorupec koji je zadovoljan rezultatima zajedničkog rada. 

Posebna zahvala

Krapinsko – zagorski župan Željko Kolar također je svjestan važnosti broja 112. Posebno je istaknuo njegovu internacionalnu komponentnu jer stranci, kako kaže, ni ne znaju druge brojeve. 

– Mi imamo granični prijelaz Macelj preko kojeg ulazi najveći broj stranih državljana u Hrvatsku. Ovakav alat njima daje određenu sigurnost jer se nikad ne zna što se može dogoditi na putu. Hrvatska je sigurna zemlja, a mi smo još k tome najsigurnija županija, to je bitno za nas, ali i one koji dolaze uložiti svoj kapital. Kroz Stožer civilne zaštite uigravamo naše hitne službe, imamo sjajne ljude i radimo više velikih vježbi na godinu – naglasio je Kolar dodavši kako ulogu broja 112 ne može nitko zamijeniti. 

Za kraj, župan je dodijelio posebnu zahvalnicu Službi civilne zaštite Krapina.

Inače, hitne službe povezane s brojem 112 su Hitna pomoć, Vatrogasci, Policija, Hrvatska gorska služba spašavanja, Nautički informacijski servis, te druge službe koje su ustrojene unutar gradova, općina ili županija. Broj 112 možete dobiti pozivom preko fiksne ili mobilne linije, SMS-om, te putem eCall sustava iz vozila. Valja napomenuti da je poziv na broj 112 besplatan za sve! (nt, vh)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike