Na aktualnom satu sjednice Županijske skupštine Krapinsko – zagorske županije održane jutros, istaknute teme bile su pomoć onkološkim pacijentima, registracija klijeti u kuće za odmor, sportske dvorane i slaba željeznička povezanost te kašnjenje vlakova. Teme su potaknuli vijećnici Romeo Vincelj (nezavisni), Viktor Šimunić (nezavisni) i Davor Kljak (Reformisti).
Onkološki pacijenti
Vincelj je uputio konkretan prijedlog koji se tiče onkoloških bolesnika u Krapinsko – zagorskoj županiji te je naveo primjer kako je Grad Pregrada osigurao 10.000 eura za isplatnu jednokratne novčane pomoći za njih. Također, istaknuo je da Grad Zlatar omogućava povrat troškova prijevoza onkoloških bolesnika. Zanimalo ga je postoji li mogućnost uključivanja Krapinsko – zagorske županije na sličan način u pomoć onkološkim bolesnicima, da im se barem na simboličan način olakšaju teški dani.

Dožupanica Jasna Petek složila se kako u KZŽ ima mnogo onkoloških bolesnika.
– Mi pružamo financijsku pomoć svima koji nam se obrate. U proračunu za 2025. godinu povećali smo iznos za 25 posto jednokratnih pomoći – kazala je dožupanica Petek dodavši kako plan definira i druge potrebite skupine.

Vincelj je u nastavku postavio pitanje vezano za njegovu inicijativu registracije klijeti kao kuća za odmor.
– Na jednoj od sjednica Izvršnog odbora Hrvatske zajednice županija dogovorili smo se da će to biti naša inicijativa. Od tada su prošla dva ili tri sastanaka zajednica županija pa me zanima je li inicijativa došla s naše strane i kakvi su zaključci – pitao je Vincelj.
Župan Željko Kolar je naglasio da je spomenuta inicijativa bila tema već prije nego što je to zastupnik Vincelj spomenuo.
– Na jednoj od sjednica Izvršnog odbora pod temom razno sam ponovno aktivirao tu temu. No, između tih sjednica, Zajednica je uputila zahtjev resornom ministarstvu kako bi dalo svoje mišljenje jer bi trebalo promijeniti nekoliko zakona. Povratne informacije još nema, ali u travnju ćemo imati izvršni odbor. Molim stručne službe da ponove prijedlog – kazao je Kolar.

Sportske dvorane
Nadalje, na području županije gradit će se šest sportskih dvorana, među kojima i jedna u Oroslavju, a vijećnika Viktora Šimunića, ujedno i oroslavskog gradonačelnika, zanimalo je u kojoj su fazi ti projekti te ide li sve prema planu?

Župan je odgovorio da su rokovi vrlo kratki, a Ministarstvo sporo obavlja svoj posao.
– Imamo 20-ak škola koje smo obradili i za njih napravili idejna rješenja od kojih su sva predana ministarstvu. Dobili smo 11 odobrenja na idejno rješenje i jednu odluku o financiranju, a radi se o Centru za odgoj i obrazovanje u Krapinskim Toplicama. Taj natječaj je već u tijeku – rekao je Kolar, pa dodao da su dvije škole odbijene:
– Škole u Radoboju i Mariji Bistrici odbijene su zbog promjena pedagoškog standarda. Isti problem imamo i u Zaboku, i moj prijedlog za Zabok je da podijelimo troškove pola-pola i izgradimo dodatne učionice koje su potrebne za prelazak na jednosmjensku nastavu. Što se tiče Marije Bistrice, predloženo je da se izgradi nova škola na lokaciji koju je otkupila Općina, a da se postojeća školska zgrada proda. Taj bi se iznos od prodaje uložio u novu školu. Tu još nemamo povratne informacije Ministarstva. Što se pak Radoboja tiče, tamo ćemo u priču morati krenuti sami – rekao je župan.
Što se dvorana tiče, dodao je da su u istom statusu kao i škole.
– Očekujemo da ćemo uskoro dobiti sve suglasnosti koje smo predali, a ako se to ne bi dogodilo, propao bi javni poziv i Ministarstvo bi imalo problem vraćanja novaca prema Europskoj komisiji. Trenutno smo bez odobrenja idejnih rješenja krenuli s izradom glavnih projekata. Za sve škole je raspisan isti natječaj – tri mjeseca za glavni projekt, mjesec dana za izvedbeni – a radit ćemo šest dvorana u suradnji s jedinicama lokalne samouprave. Nadamo se novom roku, a prema informacijama koje imam, traju pregovori s Europskom komisijom da bi se rok za prijavu produljio do lipnja, a rok za izvođenje radova do kraja 2026. godine. Nadamo se da će se Ministarstvo uspjeti pridržavati zadanih rokova i da ćemo mi dobiti odluke o financiranju za sve škole – odgovorio je Kolar.
Željeznica
Vijećnik Davor Kljak istaknuo je da su putnici koji iz Krapinsko – zagorske županije putuju prema Zagrebu u vrlo nezavidnom položaju. To posebno vrijedni, kaže Kljak, za putnike iz istočnog dijela županije. Vlakovi kasne, ljudi svoje obaveze ne mogu planirati prema voznom redu jer on jednostavno nije točan. Učenici kasne u školu, studenti na ispite, stariji ljudi kasne na važne preglede u bolnicama. Nada se da će se po tom pitanju dogoditi neke promjene.

– Međimurska, Varaždinska i Krapinsko – zagorska županija su unazad nekoliko godina potaknule Hrvatske željeznice na izgradnju brze pruge koja je primjerena današnjim potrebama. 90 posto tog projekta trebalo je biti sufinancirano iz Europske unije. Prijavljene su tri trase koje idu kroz Krapinsko – zagorsku županiju. Dvije su bile odbijene jer su skuplje, a prihvaćena je trasa Golubovec – Peršaves – Mače – Poznanovec – Zabok – Zagreb, no stranka na vlasti odbija provesti natječaj i izgraditi prugu po kojoj bi se iz ovih najudaljenijih mjesta do Zagreba stiglo za 30 minuta. Jedan je naš saborski zastupnik, koji ujedno nije podržao ovaj projekt, rekao ‘Kako da izgradimo ovu prugu kada neće prolaziti kroz glavni grad naše županije’. Molim sve prisutne i župana za pomoć – iznio je problem Kljak.
Župan Kolar rekao je da je sve navedeno u potpunosti točno.
– Sjajna je stvar što se elektrificirala pruga Zagreb – Zabok, odlično je što se rekonstruirala pruga Zabok – Krapina, no sve ostalo što se tiče pruga na području naše županije je nezadovoljavajuće! Nije realno za očekivati da se sve dionice odrade i financiraju odjednom. Realno bi bilo, a to i očekujemo, da se napravi godišnji plan u kojem ćemo definirati kada će se renovirati pojedina pruga te što će biti sa sutlanskom prugom. Održao sam brojne sastanke s ministrom Butkovićem, s državnim tajnicima, s predstavnicima HŽ-a i mnogima drugima koji su uz sutlansku prugu. Ispada da su Slovenci više zainteresirani za nju od nas samih. Na sastanku u Podčetrtku je dogovoreno da resorna ministarstva kontaktiraju kolege iz Slovenije i da se počne razgovarati o trasi jer je nemoguće izgraditi tu prutu, a da ide samo po Hrvatskoj. Međutim, mi nemamo potpisan sporazum sa Slovenijom o granici. Nadalje, što se tiče lepoglavske spojnice, bilo je pet mogućih trasa – dvije su išle preko Krapine, dvije preko Začretja i peta koja je odobrena je ova od Golubovca kroz Poznanovec do Zaboka. Mi smo to u sporazumu ‘Sjever’ gurali kao prioritet, no to se promijenilo, prije svega zbog stava župana Varaždinske županije, kojemu je prioritet brza cesta Krapina – Varaždin. U idealnim uvjetima ta bi se pruga mogla početi raditi za kojih 8-9 godina. Treba napraviti studiju utjecaja na okoliš, kompletnu projektnu dokumentaciju, ishoditi građevinsku dozvolu, napraviti glavni projekt, a potom i raspisivati natječaje. S obzirom na to, ova kašnjenja koja ste naveli će, nažalost, i dalje biti svakodnevica – odgovorio je Kolar.
Ekologija
HDZ-ov vijećnik Vladimir Pleško dotaknuo se vrlo aktualnog pitanja za Zagorje posljednjih tjedana – ekologije.
– Na sjednici koordinacije klubova vijećnika u Županijskoj skupštini za ovu sjednicu imali smo 33 točke dnevnog reda, no danas ih je skinuto sedam, među njima i tri točke koje govore o zaštiti okoliša i zdravlja, točke koje se odnose na kvalitetu zraka i gospodarenje otpadom te akcijski plan energetske učinkovitosti. Koliko su bitne vidi se iz deponija u Bedekovčini i medijskih istupa u Zaboku za zaštitu zraka. Apeliram, ovo nije pitanje za Županiju i župana, već apel da se problem sveobuhvatno riješi – izjavio je Pleško.

Župan Kolar odgovorio je:
– Problem zaštite zraka skinut je s dnevnog reda jer je nakon javne rasprave došlo do strahovito puno pitanja odnosno prijedloga za izmjenu plana. Jednostavno smo ih morali dodatno analizirati te materijal u ovom roku ne bi bio kvalitetan. Što se tiče plana gospodarenja otpadom, izrađivač plana je kasnio nekoliko mjeseci, i mi smo tek uz niz požurnica dobili dokument. Njega sada stručne službe moraju pregledati kako bi se s njim moglo izaći. Akcijski plan za energentu učinkovitost nije bio na dnevnom redu jer idemo s novim planom – kazao je župan.
