‘Pred nama je desetljeće željeznice’
I, EVO GA! Novi dizel-električni vlak obavio je svoje prvo putovanje od Zaboka prema Krapini

Danas je u 10.51 sati iz kolodvora u Zaboku prema kolodvoru Krapina krenuo prvi od ukupno sedam novih dizel-električnih vlakova domaće kompanije Končar. Također, ovo je jedan od devet vlakova koji će ove godine biti isporučen u flotu HŽ Putničkog prijevoza

Nastavak je to velikog investicijskog ciklusa u željezničku infrastrukturu.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek istaknuo je da je u proteklih osam godina nabavljen 61 novi vlak.

U dolasku je 15 novih vlakova

– Trenutno je u dolasku 15 novih vlakova. Ove godine stiže ih devet, ostatak dolazi u 2026. godini, odnosno njih šest, i to za dalmatinsko područje. Oni će biti hibridni dizelsko-električni. Isto tako, u ovom trenutku imamo natječaj za nabavu 13 novih vlakova, četiri baterijska, četiri elektrobaterijska, te nekoliko elektro-dizelskih. Sve ih radi naša kompanija Končar, što pokazuje odličnu suradnju države i strukturnih fondova, te pametno planiranje razvoja naše flote HŽ PP-a – istaknuo je Tušek

Dodao je da je u Hrvatskoj konačno došlo ‘vrijeme željeznica’.

– Nakon što smo obnovili cestovnu infrastrukturu, zračne luke, uredili pomorski promet, došao je red na željeznicu! Pred nama je desetljeće željeznice! U ovom je trenutku aktivnih gotovo 1,75 milijardi eura projekata. Spomenimo da ovaj novi vlak dolazi na prugu koja je obnovljena prošle godine u što je uloženo gotovo 15 milijuna eura. Uređuje se kolodvor u Krapini, to je investicija od oko 280.000 eura, a nastavit ćemo investirati dalje, po cijeloj Hrvatskoj, na svim koridorima, u regionalnu i lokalnu pružnu infrastrukturu. Možemo biti ponosni na sve što se u ovom trenutku događa na našim željeznicama – poručio je Tušek

Dodao je i da su za brojne putnike pripremljene razne pogodnosti, a koriste ih i putnici iz Krapinsko – zagorske županije. Za primjer je naveo da preko 2100 učenika, preko 600 studenata te oko 6000 stanovnika koristi besplatan prijevoz željeznicom. 

Ljudi vole željeznicu i ovim benefitima ih želimo zadržati na željeznici! Ona je najdostupnija i ekološki najprihvatljivija vrsta prijevoza, bilo da se radi o putničkom ili gospodarskom prijevozu. Nema razvoja ozbilje ekonomije bez razvoja dobre željezničke mreže – zaključio je Tušek

Što se tiče kumrovečke pruge, rekao je da vani idejna studija vrijedna oko 2 milijuna eura, i ona će pokazati kako i na koji način tu trasu treba obnoviti. Dodao je i da je to svakako nešto što Hrvatske neće moći sama, već u suradnji s partnerima sa slovenske strane. 

Predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak ponosan je što je tvrtka imala prilike raditi na vlakovima za Hrvatske željeznice, a ističe kako imaju dugogodišnju suradnju kroz cijelu gamu proizvoda.

– Imamo široki raspon proizvoda s kojima može zadovoljiti sve potrebe željezničkog prometa. Radimo i stanovite tehnološke iskorake te idemo k tome da prijevoz bude održiviji. Ovdje se radi konkretno o dizel-električnom vlaku koji je potreban za pruge koje nisu elektrificirane. Rješenja su to koja razvijamo u Končaru posljednjih 10 godina, a vlak ima autonomiju znatno veću od baterijskih, te je kao takav kvalitetan odabir za regionalni prijevoz – naglašava Kolak

Predsjednik uprave HŽ putničkog prijevoza Željko Ukić izrazio je zadovoljstvo što je Krapina vlakom povezana sa Zagrebom – i to s četiri izravne linije. 

– Dnevno će biti četiri linije koje će direktno povezivati Krapinu i Zagreb, a ovaj vlak će dnevno voziti oko 17 vožnji Zabok – Krapina. Inače, imamo ukupno 37 linija između Zaboka i Krapine, što ju čini izuzetno frekventnom. Također, možemo se pohvaliti s putnicima s obzirom na to da je u Krapinsko – zagorskoj županiji prošle godine bilo skoro dva milijuna putnika. Ovaj kraj jest tradicionalno naslonjen na željeznicu, a većina novih vlakova će završiti upravo na sjeverozapadu Hrvatske – kazao je Ukić

Predsjednik HŽ infrastrukture Ivan Kršić izrazio je zadovoljstvo zagorskim prugama.

– Do kraja ovog mjeseca raspisujemo natječaj za izradu studijske dokumentacije za izradu modernizacije pruge Zabok – Krapina – Đurmanec – državna granica. Radi se o elektrifikaciji pruge, a do početka svibnja bit će pripremljen natječaj za izradu idejnih rješenja modernizacije pruge od Zaboka do Varaždina – kazao je Kršić naglasivši kako su to velike stvari te bi se u roku od tri godine išlo u realizaciju ako se pokaže isplativost. 

Raste broj putnika

Krapinski gradonačelnik i saborski zastupnik Zoran Gregurović rekao je da će obnovljena pruga Zabok – Krapina sada biti iskorištena kako treba.

– Posebno me veseli izuzetna kooperativnost HŽ Putničkog prijevoza. Kada su vlakovi ponovno počeli voziti nakon obnove pruge Zabok – Krapina, dali smo sugestije vezane za vozni red, i povećao se broj linija. Najbolji pokazatelj da se napravilo nešto pozitivno je to da imamo sve više i više putnika. Ako se putnicima osigura udobnost vožnje, a ovim novim vlakom će se to zasigurno ostvariti, broj putnika će i dalje rasti – siguran je Gregurović

Zabočki gradonačelnik Ivan Hanžek rekao je da se Zabočani vole voziti vlakom, te da je lijepo vidjeti da se stalno nešto unapređuje. 

– Veseli me što putnici svjedoče modernizaciji pruge koja je sada sigurniji, ali i da svjedoče novim, udobnijim i bržim vozilima. Mi sada imamo problem s parkiralištima oko željezničkog kolodvora, što nam govori da sve više ljudi koristi vlakove. Otvorena je mogućnost za uvođenje novih stajališta koja bi trebala onemogućiti preopterećenje na parkiralištima. Na taj način neće svi morati dolaziti do centra Zaboka, ovdje parkirati, pa onda dalje nastaviti vožnju vlakom. Također, očekujemo da u narednoj godini krene modernizacija pruge prema Varaždinu – rekao je na kraju Hanžek. (nt, vh)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike