Dug je čak 1740 metara
JESTE LI ZNALI: U 10 najdužih tunela u Hrvatskoj nalazi se i jedan iz Zagorja

Cestovni promet najrazvijenija je prometna grana u Hrvatskoj i u nju se najviše ulagalo od proglašenja neovisnosti.

Povezivanje cijele države kvalitetnim i brzim prometnicama oduvijek je bio prioritet, a nerijetko je to uključivalo i izgradnju brojnih tunela. Većina tih tunela povezana je s autocestom A1, prenosi Croatia Week.

Tunel Selce-Dubovica, smješten na autocesti DC-116 između Starog Grada i grada Hvara na otoku Hvaru, dugačak je 1516 metara, a otvoren je 1999. godine. Nalazi se gotovo 200 metara ispod stare magistralne ceste (6252) i dom je crpne stanice za vodoopskrbu Hvara na njegovom sjevernom ulazu, koja opskrbljuje vodom Veliko Grablje i Brusje.

Tunel Brinje, dio autoceste A1 između Male Kapele i Žute Lokve, u prometu je od 2004. godine. Sastoji se od dvije tunelske cijevi dužine 1542 i 1540 metara, s dopuštenom brzinom od 100 kilometara na sat. Također, 2007. godine je prepoznat kao najsigurniji tunel u Europi tijekom testiranja Euro TAP-a.

Tunel Sveta tri kralja ključni je dio autoceste Zagreb-Macelj, koja je dio ulaska Hrvatske u schengenski prostor i vitalna poveznica europskog prometnog koridora X. Njegova izgradnja osigurava visoku razinu sigurnosti i operativne učinkovitosti.

Tunel Tuhobić vitalni je dio hrvatske autoceste A6, dužine 2143 metra i najduži je tunel na ovoj trasi. Spaja Gorski kotar i Hrvatsko primorje, a druga tunelska cijev završena je desetljeće nakon prve. Cijela autocesta A6, uključujući obje cijevi tunela, otvorena je u listopadu 2008. godine i radi po zatvorenom sustavu naplate cestarine.

Tunel Plasina, koji se nalazi na autocesti A1 između Žute Lokve i Ličkog Lešća, sastoji se od dvije tunelske cijevi, svaka duga 2300 metara. Prepoznat je kao treći najsigurniji tunel u Europi prema testiranju Euro TAP-a provedenom 2005. godine, s maksimalnom brzinom od 100 kilometara na sat.

Tunel Debeli brijeg, dio projekta ‘Cestovna povezanost južne Dalmacije’, tvrtka Strabag iskopala je i dovršila prije roka, unatoč izazovima pandemije.

Tunel Sveti Ilija, koji se proteže 4248 metara kroz planinski masiv Biokovo, povezuje priobalna i kopnena područja Splitsko-dalmatinske županije. To je četvrti najduži tunel u Hrvatskoj i prvi europski cestovni tunel u krškom masivu. Izgradnja je započela 2008. godine, a dovršena je u siječnju 2010. godine.

Tunel Učka, dio hrvatske autoceste A8, prolazi kroz planinski masiv Učke. Bio je to donedavno najduži cestovni tunel u Hrvatskoj. Tunel je opremljen raznim sigurnosnim uređajima, a u tijeku je izgradnja druge cijevi. Za prolazak kroz ovaj tunel, koji služi i kao naplatna postaja za Istarski ipsilon, naplaćuje se cestarina.

Tunel Sveti Rok, koji se nalazi na autocesti A1 u Lici, prolazi kroz planinski masiv Velebit. Sastoji se od dvije cijevi, a gradnja je započela 1993. godine, još za vrijeme okupacije sjeverne strane. Tunel su dovršile domaće tvrtke i 2003. otvorile zapadnu, a 2009. istočnu cijev.

Tunel Mala Kapela najduži je cestovni tunel u Hrvatskoj i nalazi se na autocesti A1. Smješten je između sela Jezerane i Modruš te između izlaza za Ogulin i Brinje na autocesti A1. Prolazi kroz planinski lanac Mala Kapela, po kojoj je i dobio ime. Sadrži dvije cijevi različitih duljina i poznat je po svojim sigurnosnim i komunikacijskim sustavima, uključujući izlaze za slučaj opasnosti i distribuciju hrvatskog radiosignala.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike