Ni 14 dana nakon isteka roka za predaju dokaza o objavljenom pregledu 60 verifikacijskih prototipova za robotaksije, u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i dalje nemaju nikakvu potvrdu da je tvrtka Project 3 Mobility (P3M), koju je Mate Rimac prozvao Verne, zaista ispunila taj zahtjev.
Kako doznaje Index, Ministarstvo je uputilo požurnicu prema tvrtki Mate Rimca da im se hitno dostave podaci.
Naime, 60 vozila, odnosno prototipova, trebalo je biti verificirano do zadnjeg dana ožujka. To je jasno definirano u ugovoru s Europskom komisijom, na temelju kojeg je tvrtka Mate Rimca dobila europske milijune.
Taj rok prvotno je trebao biti u prvom kvartalu 2024. godine, no P3M je dobio odgodu, i to godinu dana, jer su tvrdili da je kod njihovog dobavljača došlo do destabilizacije opskrbnog lanca za dijelove. Drugi rok bio je zadnji dan ožujka, a on je istekao.
Ministarstvo koje vodi Oleg Butković i koje treba obavljati nadzor nad tim projektom, za koji je Europska komisija planirala dati ukupno 179 milijuna eura, još uvijek skuplja podatke o tome je li Rimac uopće ispunio plan i može li isporučiti obećano.
– Ako se Rimac ne bude pridržavao stavki iz ugovora, trebao bi vratiti europski novac – ponavlja ministar Butković, čije ministarstvo već čeka odgovor iz tvrtke Project 3 Mobility o tome kakvo je prolazno vrijeme tog projekta.
Tvrtka P3M, iza koje stoji Mate Rimac, dobila je bespovratnu potporu Nacionalnog plana za oporavak i otpornost (NPOO) u iznosu od 179.5 milijuna eura. I to kao tada jedina hrvatska privatna tvrtka u sklopu fonda Europske komisije pokrenutog zbog koronakrize.
Nije bilo ni natječaja. Tvrtka je novac dobila za izradu samovozećeg taksija – robotaksija. Točnije, dobila je novac za “Potpuno autonomno električno vozilo pete razine autonomije”. U svijetu zasad ne postoji nijedno vozilo pete razine autonomije, a najnovija optimistična predviđanja kažu da će to vozilo biti moguće izraditi tek krajem ovog desetljeća.
Rimac je jamčio da će isporučiti upravo to vozilo, i to do početka sljedeće godine. Prema SAE klasifikaciji, najmanja ili nulta razina je ona u kojoj je vozač zadužen za sve vozačke aktivnosti, dok je peta, posljednja razina potpuno automatizirana, a jedini čovjekov zadatak je određivanje odredišta.