Jučer je Policijskoj upravi krapinsko – zagorskoj 68-godišnjak prijavio kako su s njegovog bankovnog računa i bankovnog računa njegove supruge skinuti novčani iznosi. Naime, tijekom ožujka, nepoznata je osoba putem mobitela kontaktirala 68-godišnjaka i njegovu 66-godišnju suprugu te im rekla kako su prije nekoliko godina dobili nagradu u vrijednosti od nekoliko stotina dolara i kako je zbog kamata iznos povećan na više od deset tisuća eura.
Nadalje, nepoznata osoba ponudila im je isplatu novčanih sredstava, nakon čega su supružnici po uputi nepoznate osobe na svoje mobilne telefone instalirali aplikacije na kojima su upisali svoje osobne podatke i podatke bankovnih računa. Nakon toga, u nekoliko je navrata s njihovih bankovnih računa skinut novčani iznos od više tisuća eura.
Kako biste lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke
- lažni/kopirani izgled internetske stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima (najčešće se koriste internetski prevoditelji)
- zahtjev za unosom podataka s debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice takozvani sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice
- zahtjev za pristup internetskom bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena)
- jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme odnosi se na poruke/ponude za kupovinu putem internetske stranice oglasno – prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju), pri čemu su zabilježene poruke s pozivnih brojeva drugih zemalja, ali i brojevi hrvatskih mreža