Policijski službenici PU krapinsko – zagorske zaprimili su dvije prijave o događajima koji su se dogodili krajem travnja i početkom svibnja, a koji uključuju prijevaru u gospodarskom poslovanju i računalnu prijevaru.
Jučer, 7. svibnja, prijavila je vlasnica poduzeća (56) kako je tijekom veljače i ožujka uplatila 6000 eura trgovačkom društvu za uredski/stambeni kontejner. Roba vlasnici poduzeća nije isporučena, a osoba s kojom je bila u kontaktu prestala se javljati.
Isto tako jučer, prijavila je 63-godišnjakinja da je početkom svibnja objavila oglas za prodaju stola na internetskom oglasniku. Nepoznata osoba javila joj se putem internetske aplikacije za dopisivanje i poslala poveznicu za ‘potvrdu uplate’. Oštećena je potom unijela podatke svoje bankovne kartice, nakon čega joj je s računa skinut novčani iznos od 500 eura.
Kako biste lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- Slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke
- Lažni/kopirani izgled web stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima (najčešće se koriste internetski prevoditelji)
- Jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka s debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice takozvani sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice)
- Zahtjev za pristup internetskom bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena)
- Također, jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme odnosi se na poruke/ponude za kupovinu putem web stranice oglasno – prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke s pozivnih brojeva drugih zemalja, ali i brojevi hrvatskih mreža