Tko nema DPF i EGR, uskoro neće imati ni automobil
Europa kreće u čistku: Milijuni dizelaša pod prijetnjom zabrane, na redu su i benzinci

Ako vozite dizelaša proizvedenog prije 2015. godine, pogotovo s Euro 4 ili Euro 5 normom, velike su šanse da vaš automobil neće još dugo na europskim cestama. Bruxelles je odlučan u namjeri da iz prometa ukloni “prljave” automobile – one bez ispravno funkcionalnog DPF filtera (filtra čestica) i EGR ventila. A mjere koje se pripremaju već su na snazi u nekoliko zemalja, i samo je pitanje vremena kada će zahvatiti i nas.

Europski dužnosnici tvrde da je sve to dio strategije za poboljšanje kvalitete zraka i smanjenje nesreća, no u praksi to znači masovno uklanjanje starijih dizelskih automobila. Posebno su na meti vozila koja su prvotno ispunjavala norme, ali su u međuvremenu modificirana – najčešće uklanjanjem DPF filtera, jer je njegova zamjena preskupa, piše Auto klub.

Tehnički pregledi postaju sve stroži. Ne traži se više samo prisutnost DPF-a, već i njegova funkcionalnost. Nova metoda testiranja, već uvedena u Njemačkoj, Belgiji, Švicarskoj i Nizozemskoj, uključuje brojanje čestica u praznom hodu tijekom 30 sekundi. Ako filter ne radi kako treba – nećete proći tehnički.

U Njemačkoj je već opozvano više od 500.000 automobila zbog neispravnog filtra, a s obzirom na to da su emisijski testovi postali obavezni u cijeloj EU, ista će se praksa proširiti i na druge članice. Pravila su još u fazi usklađivanja, jer se granice dopuštenih emisija razlikuju od zemlje do zemlje.

No, DPF nije jedina točka interesa. Europski tehničari ciljaju i na deaktivirane EGR ventile, neispravne sustave ubrizgavanja goriva, te čak i neuobičajene razine goriva u motornom ulju – sve to može značiti povećane emisije čađe i čestica.

A ni benzinci nisu sigurni. Posebno su na radaru modeli s izravnim ubrizgavanjem, za koje se sada sumnja da ispuštaju slične količine čestica kao i dizeli bez DPF-a. Nizozemska već testira širenje metode brojanja čestica i na te motore.

Ono što je sigurno: stariji automobili – dizelaši bez ispravnog DPF-a i EGR-a – uskoro neće proći tehnički pregled. To znači i silazak s ceste za tisuće vozila, a za vlasnike – neočekivani trošak kupnje novog vozila.

Bruxelles ima plan, a za mnoge vozače to bi mogao značiti kraj jedne ere. Ako vaš automobil pripada toj rizičnoj skupini, možda je vrijeme da razmislite – ne samo o novom automobilu, nego i o novom gorivu.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike