Unazad mjesec dana život su tamo izgubile čak četiri osobe
Održan sastanak na temu sigurnosti na ‘staroj zagorskoj’. Zaključak? Cesta je u dobrom stanju, no ipak stižu promjene

Unazad mjesec dana na dionici državne ceste D1, poznatijoj i kao ‘staroj zagorskoj magistrali’, život su u tragičnim nesrećama izgubile čak četiri osobe. U Zaboku je stoga u utorak održan sastanak na temu povećanja sigurnosti prometovanja na spomenutoj prometnici.

Župan Željko Kolar uvodno je predstavio o čemu se konkretno raspravljalo na ovom sastanku te podsjetio da je sastanak na istu temu održan prije tri godine. Zahvalio je svima koji su se odazvali i ovom prilikom zajedno analizirali sve ono što se odradilo od prošlog sastanka.

– Raspravljali smo o postojećem stanju same dionice i što bi svi zajedno mogli napraviti kako bi ona bila što sigurnija za prometovanje. Nažalost, znamo da su se u posljednje vrijeme dogodile dvije teške prometne nesreće u kojima je četvero ljudi izgubilo život. Međutim, isto tako, nažalost, treba konstatirati da su se nesreće dogodile isključivo nepažnjom i pogreškom samih sudionika o prometu. Dakle, ljudski faktor je bio taj koji je utjecao na te tragedije. Prema onome što smo danas čuli, vidljivo je da je zapravo državna cesta u vrlo dobrom stanju što se tiče kvalitete samog kolnika, pogotovo na području Zagrebačke županije, ali na području Krapinsko – zagorske je nešto lošija. Interesantno je da je broj nesreća manji upravno na onim dionicama koji su u lošijem stanju – istaknuo je župan Kolar uvodno.  

Sankcioniran velik broj prekršaja

Dodao je da su od prošlog sastanka postavljene dvije kamere za nadzor brzine koje su zabilježile veliki broj prekršaja koji su procesuirani.

– Nadalje, i jedna i druga policijska uprava drastično su povećale nadzor, od Westgatea do Pojatna postavljena je dupla vibrirajuća traka i vidi se da se na toj dionici kontinuirano radi na sigurnosti. Mogu konstatirati da je sastanak bio izuzetno kvalitetan, da smo ponovno donijeli konkretne zaključke koji će se pretvoriti u određene aktivnosti. Neke će se realizirati u sljedeća 2-3 mjeseca, neke će trajati mjesecima, ali u svakom slučaju, svi su dali svoj doprinos za sigurnost prometa – izjavio je župan, pa poslao apel vozačima: 

– Apeliram na vozače da poštuju prometne propise, prometne znakove, da krenu ranije na put i da sami sebe ne dovedu u poziciju da moraju žuriti jer je to u 95 posto slučajeva uzrok nesreća – upozorio je Kolar

Ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ravnatelj Uprave za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju Dražen Antolović rekao je da je ‘stara zagorska’ oduvijek bila problematična.

– Uvijek je problem kada netko doživi prometnu nezgodu, a posebno kada ona ima posljedice, pogotovo fatalne. ‘Stara zagorska’ definitivno je uvijek bila problematična, no kroz povijest se ipak unaprijedila, što s građevinskog, što s prometnog nivoa, i došla je do stanja u kojem je danas, a koje je vrlo dobro. Međutim, nesreće se i dalje događaju. Ovaj sastanak, u kontinuitetu prethodnih, će definitivno u budućnosti donijeti nekakve konkretne, pozitivne i svima prihvatljive rezultate, a sve s ciljem da se ovakve stvari više ne događaju – kazao je Antolović, pa dodao: 

– Sve institucije koje su nadležne za cestovni promet su uključene – upravitelji cesta, Ministarstvo unutarnjih poslova sa svojim policijskim službenicima, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture… Očekujemo u načelu nastavak dobre Suradnje i dobre rezultate što se tiče sigurnosti – poručio je Antolović

U ime Hrvatskih cesta, okupljenima se obratio pomoćnik direktora Sektora za sigurnost prometa, Željko Majstorović.

– Hrvatske ceste kao upravitelj državne ceste D1 kontinuirano rade na njenom održavanju i poboljšanju prometne sigurnosti. Cesta je u dobrom stanju, osim pojedinih dionica na kojima je sanacija već u tijeku ili u pripremi. Fokusirani smo na preventivne mjere koje doprinose smanjenju broja prometnih nesreća i njihovih posljedica – poput postavljanja dvostrukih punih crta, odbojnih ograda i rekonstrukcije raskrižja. Poseban naglasak stavljen je na još jedino ne denivelirano raskrižje na ‘staroj zagorskoj magistrali’. Promet na toj dionici izuzetno je intenzivan – kod Velikog Trgovišća dnevno prolazi oko 11.000 vozila, a kod Pojatnog i do 18.000, od čega je oko 10 posto teretnih vozila. Vjerujem da će aktivnosti Hrvatskih cesta i Ministarstva dati željene rezultate – kazao je nakon sastanka Majstorović.

Načelnik Policijske uprave krapinsko – zagorske Kristijan Suša naglasio je važnost terenskog rada policije u planiranju i osiguravanju sigurnosti prometa.

– Mi smo oni koji su neposredno na terenu i koji svakodnevno ulažu maksimalne napore kako bi promet bio sigurniji. I dalje ćemo ulagati dodatne resurse. Na sastanku smo detektirali ključna problematična mjesta i predložili konkretna rješenja. Sastanak je bio konstruktivan i vjerujem da ćemo zaključke uspješno provesti u djelo – poručio je Suša.

Gradonačelnica Zaboka Valentina Đurek obratila se ispred predstavnika gradova i općina kroz koje prolazi sporna cesta.

– Jedinicama lokalne samouprave sigurnost građana je na prvom mjestu. Čuli smo niz konkretnih prijedloga, a ono što je posebno važno za naš kraj – Grad Zabok i Općinu Veliko Trgovišće – jest najava rekonstrukcije dionice državne ceste D1, od ‘Ribiča’ do Zaboka, u dužini od šest kilometara. Također, planiran je početak izgradnje rotora u Gubaševom. Tijekom tih radova promet će se privremeno preusmjeravati preko Velikog Trgovišća, o čemu će građani biti pravovremeno obaviješteni – istaknula je gradonačelnica Đurek.

Kada je spomenuta najava rekonstrukcija zagorskog dijela ‘stare zagorske’, nametnulo se pitanje vezano uz rekonstrukciju te dionice koja je inače odrađena prije 10-ak godina, no cesta je baš na zagorskom dijelu najviše ‘propala’

– Na stanje ceste nedvojbeno utječe količina prometa. Uz tako velik broj vozila koja smo evidentirali, to sigurno ostavlja trag na stanju ceste – odgovorio je Majstorović.

Problem je u terenu

Župan Kolar dodao je da je veliki problem na zagorskoj strani i sam teren. 

– Tlo je puno manje kvalitetno na području Krapinsko – zagorske županije u odnosu na Zagrebačku županiju. Taj je podatak iznijet i na samom sastanku. Isto tako, kolege iz Hrvatskih cesta su čak od kolega iz Hrvatskih željeznica tražili da im dostave elaborate koji su se radili pri izgradnji pruge Zagreb – Zabok. Isto tako, za vrijeme kada je rađena sanacija s naše zagorske strane, dvije su tvrtke otišle u stečaj. Mi se sada moramo fokusirati da napravimo sve što možemo kako bi povećali sigurnost prometa, da napravimo sve što možemo da na toj cesti bude što manje kamionskog prometa i da napravimo sve da naš dio ceste krene čim prije u rekonstrukciju – odgovorio je župan i na kraju dodao:

– Mi smo spremni sufinancirati svaku akciju i investiciju koja bi pridonijela sigurnosti i kvaliteti same prometnice – zaključio je Kolar.  

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike