Župan Kolar pojasnio zašto se odustalo od prvotne trase Lepoglavske spojnice, gdje je pruga trebala ići kroz Jesenje do Krapine
BILO JE TOLIKO SKUPO…: “Obećano nam je da će se pruga do Krapine elektrificirati prije nego što se spojnica počne graditi”

Krapinsko – zagorski župan Željko Kolar pojasnio je zašto buduća Lepoglavska spojnica, projekt od 4,4 milijarde kuna, koji će prugom povezati funkcionalne regije Središnje Hrvatske, a trebao bi ići trasom Čakovec – Varaždin – Cerje Tužno – Ivanec – Lepoglava – Peršaves – Bedekovčina – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina, ne ide prvotno zamišljenom trasom, od Lepoglave prema Bednji, Jesenju i do Krapine, pa dalje prema Zaboku.

– Ta je trasa bila toliko skupa, da Jaspers jednostavno to nije odobrio. Prvo je bila varijanta da se gradi pruga kroz Jesenje, 17,5 kilometara koje mi imamo u prostornom planu, no ona je bila toliko skupa, jer se gradili samo tunel, pa nadvožnjak, pas tunel, pa nadvožnjak i tako dalje, pa se odustalo. Nakon toga se pokušalo ući u Krapinu u Mihaljekovom Jarku i tu su rađene dvije opcije -u prvoj bi se morao graditi 18 metara visok nadvožnjak, ušlo bi se u naselje i trebalo bi se zbog toga srušiti 38 kuća, pa se i od toga odustalo, a u drugoj varijanti se spominjalo Začretje, pa da se uđe u kotlinu prema Radoboju, pa dalje prema Mihovljanu, međutim, svi ti iznosi bili su iznimno veliki. Stoga se došlo do zaključka da je najbolje da se projektira nova pruga, pravac Bedekovčina – Poznanovec – Peršaves do Lepoglave, a da Krapinu rješavamo na drugi način. S time da sam ja na zadnji sastanak koji smo imali na tu temu u Ministarstvu, pozvao gradonačelnika Krapine Zorana Gregurovića i inzistirao na tome da se i njemu to prezentira, jer to nije samo pitanje Županije, već i Grada Krapine te okolnih općina. Međutim, benefit toga je da mi planiramo da se elektrificira pruga do Krapine prije nego što će se Lepoglavska spojnica uopće početi graditi. Na tome smo Gregurović i ja inzistirali te dobili obećanje, kako resornog ministarstva, tako i Hrvatskih željeznica, da će to tako biti – zaključio je Kolar.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike