U petak, 5. srpnja, 31-godišnjak je prijavio krapinsko – zagorskoj policiji kako je prije nekoliko dana preko interneta pronašao oglas o prodaji kosilice, stupio u kontakt s prodavateljem i nakon toga prodavatelju dostavio osobne podatke i podatke o bankarskom računu.
Nakon što je potvrdio uplatu za nekoliko stotina eura prodavatelju, primijetio je kako mu je s bankarskog računa skinut novčani iznos od nekoliko tisuća eura. Osoba s kojom je komunicirao ne javlja se više, nije mu dostavljena kosilica, niti mu je vraćen novac. Čovjek je oštećen za materijalnu štetu od nekoliko tisuća eura.
Kako biste lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- Slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke
- Lažni/kopirani izgled web stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima (najčešće se koriste internetski prevoditelji)
- Jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka s debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice takozvani sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice)
- Zahtjev za pristup internetskom bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena)
- Također, jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme odnosi se na poruke/ponude za kupovinu putem web stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke s pozivnih brojeva drugih zemalja, ali i brojevi hrvatskih mreža