Zbogom dizelaši, ili ipak ne?
EUROPSKI PLAN: Hibridi se popeli na drugo mjesto prodaje, no u rabljenima je kralj i dalje dizel

Sve se više naziru manjkavosti europskog plana prema kojemu bi motori s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine otišli u povijest, piše Index

Ekspanzija prodaje potpuno električnih vozila zapinje i u razvijenoj Europi, a pogotovo kod nas koji tek nastojimo postati članom bogatijeg kluba starog kontinenta. 

Od siječnja do kraja rujna u Hrvatskoj je prodano 27.833 automobila na benzinski pogon, ili 53.8 posto od ukupne prodaje. Na drugom su mjestu hibridi kojih je prodano 11.792, odnosno 22.8 posto, treći su dizelaši s prodajom od 9547 vozila ili 18.4 posto. Potpuno električnih vozila u devet mjeseci prodano je 1598 što je 3.1 posto od ukupne prodaje u dosadašnjem dijelu godine. 

Dok su dizelaši godinama držali više od 50 posto ukupne prodaje, sada su na tom mjestu benzinci, dizelaši su pali na treće mjesto. No kada je Lijepa Naša u pitanju, čak ni to nije preveliki problem – problem je što će prosječni hrvatski kupac, kada kupuje polovni auto, najprije pogledati u rubriku “dizelaši”. Procjene su da su 80 posto prodanih polovnih vozila u našoj zemlji dizelaši. 

Kritičari EU-ovih, ali i globalnih planova odmah su upozoravali da je micanje benzinaca i dizelaša s cesta do 2035. čista utopija, uz ostalo jer su za mnoge građane EU električna vozila i dalje preskupa. Tako i nova regulativa ‘Euro 7’ sugerira da će dizelski automobili po europskim cestama voziti barem do 2050. godine, a vjerojatno i duže. 

No ako prvotni plan i ostane na snazi, građani će i nakon 2035. godine moći voziti automobile s motorima na unutarnje izgaranje pa i kupovati rabljene automobile na benzin i dizel. 

Mediji su objavili kako je norveško Vijeće za informacije o cestovnom prometu objavilo kako po prvi put u norveškoj automobilskoj povijesti vozni park te zemlje ima više potpuno električnih automobila nego automobila koji za pogon koriste samo benzinske motore. Pojedini su mediji, međutim, zaboravili jednu “sitnicu”. 

Prosječnom hrvatskom kupcu koji kupuje novo vozilo danas je veliki problem što odabrati. Ako kupuje polovno vozilo, vidjeli smo, najčešće će kupiti dizelaša. Ali novo? Dizelaše se sada gazi iako manje troše od benzinaca, sigurniji su i bolje se voze, pogotovo kada se radi o skupljim modelima. Električna vozila, ako ostalo stavimo po strani prvenstveno prosječno jadnjikavo autonomiju, ne prati adekvatna infrastruktura. 

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike