Najavio državni tajnik Žarko Tušek
“Za sedam dana kreće obnova varaždinske pruge ukupne vrijednosti 200 milijuna eura”

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek u današnjoj emisiji eVaraždina najavio je početak povijesnih radova na željezničkoj infrastrukturi Varaždinske županije, vrijednih 200 milijuna eura

Za najkasnije početak travnja najavio je i početak radova na brzoj cesti ukupno vrijednih oko 320 milijuna eura, a što je sve zajedno više od pola milijarde eura u samo dva projekta. 

Kada je riječ o pruzi, radovi samo što nisu krenuli. Radi se o dionici koja povezuje Varaždin i Osijek, a posredno i Varaždin sa Zagrebom. 

– Krećemo s obnovom pruge na dionici Kloštar Podravski-Varaždin-Čakovec ukupne vrijednosti 200 milijuna eura, što je u smislu regionalne infrastrukture najveći aktualni projekt. 17. ožujka krećemo s radovima na peronima na kolodvoru u Varaždinu, a 1. travnja krećemo s radovima na samoj pruzi. U roku od tri godine možemo očekivati završetak kompletnog koridora Podravske pruge između Osijeka i Varaždina, čime i brže spajanje Varaždina preko Koprivnice za Zagreb. Pruga Zagreb-Koprivnica će imati brzinu od 160 km/h, ova pruga 100-120 km/h, ovisno o kojoj dionici, ali vrlo kongruentno za gradski i prigradski promet – rekao je Tušek, dodajući da svaki takav zahvat uključuje nabavku novih vlakova (sve dok se ne obnovi kompletan vozni park), te sve prateće infrastrukture (kolodvora, perona, itd.) 

U širem smislu, riječ je o državnom investicijskom zahvatu željeznice vrijednom milijardu i pol eura koji je u tijeku, a sljedećih godina uložit će se još dodatnih čak osam milijardi eura. Međunarodni koridori financiraju se iz europskih fondova, a varaždinski dio pruge iz državnog zajma od 900 milijuna eura koji se koristi za lokalne projekte. Brza pruga Čakovec-Varaždin-Zagreb nije isključena iz dugoročnog plana, ali u ovom trenutku je “preskupa“ (700 milijuna eura), kaže Tušek, te je stav Vlade da postoji praktičnije rješenje. 

 – To je jedan veliki projekt koji ima svoju perspektivu u budućnosti, određena razina dokumentacije je napravljena, ali u ovom trenutku – budući da to nije međunarodni koridor, te se već obnavlja pruga Varaždin-Osijek kao i pruga Zagreb-Koprivnica – smatra se da bi bilo svrsishodnije revitalizirati aktualnu prugu Zabok-Budinščina-Novi Marof-Varaždin, te na nju staviti nove vlakove – rekao je Tušek, dodajući da lepoglavska spojnica ni u kojem slučaju nije projekt “bačen u vjetar“. 

Državni tajnik, zaključno, u današnjoj emisiji najavio je obnovu kolodvora u Jalžabetu, Novom Marofu i Turčinu, ali i početak izgradnje brze ceste. 

– Cesta ide svojim tokom. Očekujemo da ćemo imati konačno početak građevinskih radova, nakon što je riješena arheologija i građevinsku dozvolu za fazu A. Ne želim točnim datumom griješiti dušu, ali očekujem krajem trećeg, najkasnije početkom četvrtog mjeseca početak radova na prvoj dionici. Dalje se kompletna dionica prema Lepoglavi projektira. Za fazu od Lepoglave prema Krapini u završnoj smo fazi izrade lokacijskih rješenja. Cijeli taj projekt sa završetkom u Čakovcu vrijedan je oko 350 milijuna eura – zaključio je Tušek.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike