Novi vizualni identitet Grada Zagreba, odabran putem javnog natječaja koji je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo, predstavljen je danas, a prvu nagradu u iznosu od 15.000 eura osvojio je koncept ‘Slobodan čovjek u slobodnom gradu’, čiji su autori Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, piše Index.
– Rješenje artikulira identitet Zagreba kao otvorenog, vedrog i ponosnog grada te omogućava kvalitetniju komunikaciju prema građanima i posjetiteljima – priopćili su iz Ureda gradonačelnika.
Ocjenjivački sud u sastavu Ira Payer, Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm jednoglasno je ocijenio kako “pobjednički rad predstavlja strateški čvrst temelj za vizualni identitet grada, spajajući njegovu bogatu tradiciju sa suvremenim dizajnerskim pristupom”. Predsjednica ocjenjivačkog suda Ira Payer naglasila je kako “rješenje uspješno balansira prošlost i suvremenost te omogućava jasnu i dosljednu komunikaciju grada”.
– Vizualni identitet je ključan za način na koji građani i posjetitelji doživljavaju grad. Rješenje koje smo odabrali ima potencijal jasno komunicirati emocije koje Zagrepčani osjećaju prema svom gradu: ljubav, ponos, sreću i povezanost. Slogan ‘Zagreb, volim te!’ jednostavan je, ali snažan izraz tih emocija. rekao je zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet.
Pobjednički vizualni identitet inspiriran je performansom “Zagreb, volim te“, koji je 13. studenog 1981. na glavnom zagrebačkom trgu izveo hrvatski umjetnik Tomislav Gotovac uzvikujući gol “Zagreb, volim te!”, a kroz vizual se provlači tema otvorenog grada.
Cijelu prezentaciju pobjedničkog vizualnog rješenja možete pogledati OVDJE.
Premda ovaj vizualni identitet ne zamjenjuje grb Zagreba, iz Grada to baš i nisu najjasnije komunicirali, a u javnom prostoru pojavio se niz kritika.